Antabus
Mario
Dobrý den,
jsem alkoholik, v tuto chvíli piju téměř denně a potřebuji to utnout. V minulosti jsem abstinoval s pomocí antabusu, který doma pořád mam a chtěl bych ho užívat. Nejsem si ale jistý, jestli můžu, jestli není nutné, abych nějakou dobu nejdříve abstinoval. Samozřejmě si uvědomuji, že se na to nesmím napít a než bych ho užil, dal bych dva tri dny bez alkoholu. Jde mi o to, jestli si užitím antabusu po takto krátké abstinenci nemůžu nejak uskodit(poškození jatet).
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Mario, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše trápení v náročné situaci, je moc fajn, že chcete svoje pití, respektive závislost, řešit.
Rozhodně si Antabus neordinujte sám, byť ho máte doma. Jeho "nasazení" je vždy velmi individuální a musí mu vždy předcházet lékařská vyšetření, nebo konzultace s odborným lékařem, další terapie musí probíhat pod jeho dohledem, bez výjimky. Rizika mohou být v opačném případě velmi významná, mimo jiná i zmíněné riziko poškození jater.
Stačí takto?
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrný, poraďte se a domluvte si péči odborného lékaře.
Držím palce! Amrit Sen