Absťák
Pavel
Dobrý den, před rokem jsem sáhl po pervitinu když už jsem nevěděl kvůli finančním problému co dělat mám ADHD,bipolární poruchu a poruchu osobnosti vysadil léky a začal užívat pervitin dnes je to skoro rok co jsem na pervitinu v sobotu jsem se rozhodl přestat protože nechci ztratit přítelkyni s detmi. Bohužel z finančních problému nemůžu jít na léčky musím každý den být v práci. Dnes mám hrozně abstaky a chutě nejde to zahnat třeba codeinem nebo dithiadenem nebo něčím se utlumit abych to zaspal.

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Pavle,
díky moc za Váš dotaz! Vaše odhodlání zatočit s užíváním je super! Ale asi by to chtělo mít v zádech podporu, která by Vám na cestě k abstinenci pomohla, i s ohledem na diagnózy, které zmiňujete.
Obraťte se proto co nejdříve na nejbližší adiktologickou ambulanci, ve které Vám její pracovníci mohou předat informace o tom, jaké formy podpory se Vám nabízejí (například i možnost ambulantní léčby). Součástí týmu adiktologických ambulancí je i psychiatr, se kterým by bylo velmi vhodné Vaši situaci zkonzultovat a dát dohromady nejvhodnější medikaci.
Ohledně léků, o kterých uvažujete jako o pomoci při chutích a k utlumení se: zkuste bezpečnější přípravky jako je například Melatonin. Je v lékárně běžně dostupný, zkracuje dobu usínání a pomáhá při poruchách spánku. Jeho výhodou je, že je zcela nenávykový a svým složením naprosto bezpečný.
Od chutí může pomoci najít si činnost, která Vás zabaví, zkontaktovat bezpečné kamarády, fyzicky se unavit....prostě zaměstnat tělo i mozek.
Ale jak jsem psala výše, určitě navštivte adiktologickou ambulanci a naplánujte zde další postup.
Nejbližší ambulanci můžete vyhledat zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Držím Vám palce, ať je brzy líp!
Za Drogovou poradnu
Andula Novotná