Dojezd
Mikeš
Dobrý den pred 3 týdny sem si dal poprvé perník vše bylo fajn udržovali sme hladinku celý víkend a z jediného co sem měl strach byl dojezd všichni říkali že je to hnusný. když sem se konečně vyspal z neděle na pondělí sem spal jen 5 hodin ale nedostavil se žádný dojezd tak sem byl rád. Je to vůbec možné aby člověk neměl dojezd tak sem to další víkend zkusil znova celej víkend byl fajn a v pondělí se mi zase neobjevil žádný dojezd ani žádný jiný den. Je to vůbec možné aby člověk neměl dojezdy a proč? Žena je bývalí uživatel pervitinu a byla 10 let čistá ted jede 3 týdny jen se mnou a dojezdy má šíleně usina a přestává dýchat je možné že je to tím že už dříve byla závislá..

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Mikeši,
dojezd je stav kdy účinky drogy přestávají působit a navíc se dostavuje únava, která vše umocňuje.
Každý tento stav prožívá jinak a opravdu se může stát, že jste byl bez dojezdu.
Není divu, vždyť jste také na začátku užívání, kdy vám droga hlavně jen dává.
Pokud jste si dal dva víkendy nemusí to nic znamenat, časem si třeba všimnete, že po těchto víkendech je těžké vstát, jít do práce a udržovat normální režim. Možná se vám víkendy mohou protáhnou do celého týdne. Pervitin je tvrdá droga a její užívání přináší spíše starosti. Je dobré nad ní držet kontrolu a nenechat si vše přerůst přes hlavu.
Píšete o své ženě, že byla závislá a nyní jede "jen s vámi". Ve skutečnoti je jedno jestli užívá s vámi, sama, nebo s někým jiným.  Závislost je bohužel na celý život, nikdy nekončí a od návykové látky se dá jen abstinovat. Pokud vaše žena byla 10 let čistá asi ví proč to tak chtěla. Zkuste si o tom spolu promluvit. Může vám říct proč s pervitinem přestala a co ji k tomu vedlo.
Pokud budu osobní tak z vašeho dotazu cítím vaše okouzlení návykovou látkou. To bývá po prvních užitích velmi časté, člověk cítí že to "má jinak", on do toho nespadne atd.
Pokud už někdo propad na droze prožil, tak potom  tento propad  u něj přichází opět - pokud drogu znovu užije (klidně po mnoha letech) a to velmi brzy po užití. Může to být zrádné.
Doporučila bych vám určitě abyste byli opatrní,
pokud byste ještě cokoliv potřeboval budeme rádi když se ozvete.
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková