Drogy závislost
Nikol
Dobrý den
Chtěla bych poprosit o pomoc jsem drogově závislá snažím se přestat ale nejde to vzdycky k tomu prijdu i kdyz nechci nici mi to zivot . Na psychiatrii nepůjdu mám strach.

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Nikol,
moc díky za Váš dotaz a za otevřenost. Neznám Vaši situaci podrobně, nevím, kolik máte dětí, zda je máte v péči či nikoliv a tak dále....ale jako první mne napadla možnost nastoupit léčbu pro matky s dětmi a to již v době těhotenství. Mohla byste se v klidu připravit na novou situaci, měla byste oporu ve Vaší snaze abstinovat, prostě byste na řešení Vašich potíží nebyla sama. Pracovníci sociálních služeb, mezi které terapeutické komunity patří, jsou vázáni mlčenlivostí, nemusíte se tedy obávat, že by se informace o Vaší situaci dostaly mimo zdi komunity. Mlčenlivost může být prolomena pouze soudem.
Terapeutické komunity, které nabízejí možnost léčby matky či těhotné společně s dítětem, existují v ČR dvě, Terapeutická komunita Karlov a Terapeutická komunita v Podcestném Mlýně.
Více informací o Karlovu:
http://www.sananim.cz/o-nas-1/terapeuticka-komunita-karlov-tkk.html
Více informací o Podcestném Mlýnu:
https://podaneruce.cz/centra-sluzby/terapeuticka-komunita-v-podcestnem-mlyne/#1536088998588-57ed8aee-a5e7
Pokud byste o nástupu do komunity uvažovala, obraťte se na nejbližší Kontaktní centrum, které by Vám s nástupem pomohlo. Nejbližší Káčko najdete zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Pracovníci Kontaktního centra by pak zjistili přesný postup přednástupní přípravy a pomohli Vám zařídit vše potřebné.
Jestliže jste z Prahy nebo ji máte blízko a chtěla byste si popovídat o Vaší situaci osobně, včetně možností, které se Vám nabízejí, můžete se také obrátit na Ilonu Preslovou z Centra komplexní péče o dítě a rodinu SANANIM. Paní Preslová už řadu let pomáhá maminkám, které mají zkušenosti s užíváním návykových látek, může Vám také předat informace ke komunitě Karlov nebo prostě jen vyslechnout a podpořit.
Ilona Preslová
mobil: +420 702 036 237
email: pece.dite@sananim.cz
http://www.sananim.cz/o-nas-1/centrum-komplexni-pece-o-dite-a-rodinu-ckp.html
Snad Vám moje odpověď takto stačí, pokud by Vás ještě něco napadalo, pište, budu ráda.
Držím Vám palce a přeji ať se daří!
Za Drogovou poradnu, Andula Novotná