Mdma
Honza
Dobry den, udelal jsem minuly tyden hovadinu. Na rozlucce kamarada SE svobodou jsem SE nechal ukecat k uziti extaze. Jsem 9 rokem na suboxonu. Beru Rivotril a Zoloft. Latka mi zpusobila Jen stimulacni ucinky, CNS/psychotropni ucinky jsem nevnimal, ASI ten Zoloft? Kazdopadne jsem DVA dny na to cural pri kontrole do kelimku a o pozivite zachytu nepochybuji. Ale Vic me mrzi samotny akt uziti drogy. Po 4 letech abstinence od vseho. Delam v nemocnici, mam dobrou praci, rodinu.. duveru od lekarky, co mi substituci predepisuje. Mrzi me to, jsem uzkostnejsi od one rozlucky, rozhozeny.. narazove jsem si navysil Rivotril. A uz SE mi zda, ze jsem na zacatku Domino efektu. Jak k tomu pristoupit? Jak velke sankce muzu na substituci cekat? Dostavam leky na mesic, mam ridicak, vse.. prosim, jak pracovat s relapsem?

Odpověděl: Nikol Spůrová
Honzo, zdravím Vás,
děkujeme za důvěru a Váš dotaz. Je dobře, že se zamýšlíte nad svou situací a léčbou. Vaše obavy mohou být na místě a jak píšete, brzy můžete být tam kde před lety. Na Vašem místě bych neváhala a otevřeně o relapsu v substitučním programu promluvila. Nevím, v jakém jste programu a jak máte nastavené podmínky léčby. Většina programů a odborníků jsou v prevenci relapsu a jeho zvládání proškoleni. Relaps jako takový k závislosti patří a je fajn se na něho terapeuticky podívat, zpracovat a třeba i z něj vytěžit.
Je fajn vše otevřeně probrat a společně také zkusit vymyslet, co můžete příště udělat jinak, aby k dalšímu relapsu nedošlo. Každý někdy někam uklouzne. Důležité je jednat rychle a na nic nečekat.
Stačí Vám to takto?
Držím palce a buďte na sebe opatrný.
S pozdravem,
Nikol Spůrová