Jak poznat závislost
AsiZavislá
Dobrý den,
je mi 29 let a před v lednu jsem začala užívat pervitin. Za první dva měsíce jsem ho užila asi tak třikrát (vždy o víkendech). Další cca tři měsíce byly horší, jela jsem skoro denně (dokonce i v práci), bylo mi to jedno, na nic jsem nebrala ohled šlo mi jen o to kdy a kde si šňupnu, ztratila jsem pár přátelé, zhubla jsem za tu dobu 20 kg, což mi prospělo, ale lidi okolo si začali všímat, že jsem tak rychle zhubla. V ten moment za mnou přišli i rodiče s tím jestli nejsem nemocná nebo něco neberu, já jsem se vymluvila na štítnou žlázu, že asi hubnu po předepsaných lécích na ní. Více se neptali. Teď za poslední cca měsíc a půl jsem si dala jen dva víkendy na piku. Skončím jízdu vyspím se a mohu fungovat normálně. Já si myslím, že závislá nejsem, protože normálně chodím do práce starám se o domácnost, platím všechny účty. Jen mi ale nějak nejde pochopit, že jsem skoro tři měsíce jela skoro denně, potom měla skoro měsíc pauzu (úplně bez problémů) a teď asi od konce července jsme si dala dvakrát víkend a jednou v týdnu o dovolenou. Myslím, že kdybych byla závislá, tak takto dlouhé pauzy, po skoro denním užívání nevydržím úplně bez problémů. Nebo je to jen v mojí hlavě, že si to prostě nechci připustit, že bych mohla být závislá? Určitě bych přestat úplně nechtěla, dobře se mi na tom dělají domácí práce, které jinak odkládám nebo je dělám znechutí (žehlení, praní, utírání prachu atd.), baví mě, že nejsem unavená a mohu i cvičit, což mě taky normálně nebere. Takže se ptám jestli se podle toho co jsem vám napsala, jedná o závislost? Děkuji moc za odpověď.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
z vašeho dotazu je zřejmé, že vás pervitin už nějak zaujal a má ve vašem životě své místo.
U pervitinu nevzniká fyzická závislost v pravém slova smyslu. Jde spíše o to, že bez něj budete více unavená - nebo jak píšete, bez chuti něco dělat. Mnohem silnější je zde závislost psychická a z té se také celkem špatně odvyká.
Je skvělé, že jste zvládla vyskočit z intenzivního užívání a převzala jste nad drogou trochu kontrolu.
Pokud jste takto v začátku, je těžké rozhodovat, zdali jde o závislost nebo škodlivé užívání.
V podstatě je to i jedno, v této fázi vám droga hodně dává a málo bere. Takto to samozřejmě nepůjde stále.
Časem se tato situace začne měnit, je někdy obtížné přesně vysledovat kdy se to stalo :(
Určitě bych vám doporučila najít si svého terapeuta nebo adiktologa s kterým můžete průběžně svou situaci nebo případné potíže konzultovat.
Níže vám posílám odkaz na kontaktní centrum v Mostě, kam se můžete obrátit.
http://www.mostknadeji.eu/ustecky-kraj/k-centrum-most/
Přeji vám ať se vám stále daří držet kontrolu!
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková