THC ve slinách
pekop
Dobrý den, chtěl bych se zeptat. Začal jsem chodit do práce a občas si dám jointa na uvolnění (např. po poslední noční), tedy když mám volno a druhý, nebo další dny nejdu do práce. Chci se zeptat jak dlouho mi THC zůstane ve slinách, protože v práci dávají namátkově test na drogy ze slin tohoto typu: https://alkohol-tester.cz/rychly-test-na-drogy-iScreen-9/ Nerad bych totiž byl vyhozen kvůli tomu, že si občas mimo práci s partou kamarádů dám u piva jednoho nebo dva jointy. Jen chci podotknout, že nikdy jsem nešel do práce pod vlivem, ani nikdy večer před prací jsem nehulil.
Chci vědět zda u tohoto testuje funguje také aktivní THC jak jsem se dočetl už u vás u článku řízení a jak to funguje.
Protože mi nejde do hlavy dám příklad, že si v pátek odpoledne zahulím a v sobotu večír bych šel na noční, tak přeci už dávno nemůžu být pod vlivem té látky. Je možné, že bych i přesto nalízal?
Děkuji za odpověď. Hezký zbytek dne.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
děkujeme vám za dotaz. Rozumím tomu, že nechodíte do práce pod vlivem THC.
Testy také nezachycují žádnou aktivní látku, ale pouze THC a to se vylučuje z těla velmi dlouho. U testů z moče to může být i několik týdnů a obávám se, že u slinných testů to nebude o moc kratší.
Testy se dnes dělají spíše citlivější.
Proto jsou například  pro občasné kuřáky marihuany veli problémové testy, které dává policie při kontrolách při řízení. Ačkoliv občasný uživatel nekouřil před jízdou, většinou je THC na testu pozitivní. Zvláště, když kouříte častěji. Thc se ukládá v organismu a hůře se odbourává.
Doporučila bych vám nekořit nebo změnit práci. Také si můžete test koupit a sám si na sobě vyzkoušet po kolika dnech už jste ok. Výsledech bych ale brla pouze orientačně, může to dopadnout pokaždé trochu jinak.
Děkujeme vám za dotaz, snad se mi podařilo vám odpovědět.
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková