Jak poznat závislost
Lilith
Dobrý den,
Jak časté užívání drog či alkoholu se dá považovat za závislost?
Vždy jsem byla živel s oblibou ve víně a občas k drogám (kokain, extáze, marihuana a párkrát pervitin). Tak jednou za 2nebo3měsíce si takhle rozjedu víkend. Jinak jen jednou týdně na víno a samozřejmě do práce chodím. Já si osobně nemyslím, že je to problém, ale občas po mejdanu mám pochybnosti.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
děkujeme vám za milý dotaz!
Škoda, že nepíšete, kolik vám je let a jak dlouho už to takhle praktikujete.
Pokud je vám třeba 20 a víkendy si jedete třeba dva roky bylo by dobré být více obezřetná.
Pokud je vám třeba už více než 30 a praktikujete toto více let, zdá se, že dokážete mít nad drogami kontrolu.
Je velmi těžké z takto stručného dotazu vyvozovat nějaká resumé.
Přejdu tedy k vaší otázce. Závislost je stav kdy člověk kvůli návykové látce zanedbává ostatní věci v životě - například rodinu, nebo práci. Je zde samozřejmě ještě mnoho dalších faktorů.
Když si dáváte alkohol jednou týdně není to většinou problém. Problém může například nastat, když budete mít nějaké osobní potíže a najednou budete chtít skleničku každý den.
Nebo když vás přestanou bavit drogové výlety jen jednou za 3 měsíce a budete je chtít častěji.
Mám na mysli zvyšování dávek, a to u jakékoliv drogy.
Dobrý způsob je vyzkoušet si nějakou dobu úplně abstinovat - dát si třeba měsíc i bez alkoholu a trávy.
Jak to budete zvládat by vám mohlo napovědět, jak na tom jste.
Určitě bych vám doporučila neužívat pervitin a extázi - jsou to drogy, které mají více devastující účinky na lidský organismus.
Přeji vám ať se vám daří držet kontrolu celý život.
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková