Dojezd a noční můry po lysohlávkách
Anonym132436
Dobrý den, měl bych takový možná kuriózní dotaz. Někdy cca před měsícem jsme si dali s kamarádem lysohlávky. Oba dva jsme je měli poprvé. Oba máme zkušenosti s drogami jako alkohol či marihuana (kámoš hulí pravidelně, já jsem před rokem přestal), ale ten den jsme žádné neužili. Trip samotný jsem měl víceméně v pohodě, kámoš taky. Já jsem se na to celkem dost připravoval, četl a tak. Akorát jsem měl takový hodně zvláštní dojezd, o kterým jsem vůbec nikde nečetl (jak říkám, měl jsem to docela dobře nastudované, trip probíhal do té doby v pořádku, dokonce jsem se stíhal sám sledovat, kterými stadii procházím, všímal jsem si změny intenzity hlasu apod.) a celkem mě překvapil- už jsem neměl žádné halucinace, ale měl jsem zhoršenou koordinaci těla, choval jsem se jak opilý, ale nebyla to opilost v tom pravým smyslu. Já jsem měl poměrně jasnou mysl, ale pořád jsem mluvil. Já jsem nepřestal mluvit. Skončil jsem jedno téma a úplně plynule přesedlal na téma druhé a tak to šlo asi půl hodiny. A už jsem vůbec neměl tu "mírovou" náladu, možná jsem byl i lehce agresivní, mluvil jsem hodně nahlas, někdy až řval. Když šli ostatní spát, tak jsem měl pak i celkem schízy, že jsem se zbláznil a zůstane mi to. To už ze mě ten hektickej dojezd začal asi vyprchávat. Protože o tomhle jsem vážně nikde nečetl. Lehl jsem si a začal se bát, co jsem si to vzal za drogu :D. Potom jsem byl ale zase v pohodě a přemýšlel jsem o lidstvu a tak.. To je první věc, na kterou bych se chtěl zeptat, co se to vlastně stalo.
Druhá věc je ta, že s kámošem jsme oba dva měli noční můru cca týden na to, která byla naprosto stejná, jenom se tam objevovala jiná postava. Vlastně ta noční můra byla o tom, že se u mojí postele objevila čarodějnice (v případě kámoše nějaký mnich v kápi) a utíkal jsem k rodičům do ložnice. Ale ta čarodějnice mě jakoby teleportovala zpátky do postele a nějak mě zaklela, že jsem se nemohl hýbat a byl jsem v křeči. Ve stejné pozici, ve který jsem byl ve snu jsem se probudil i v realitě. Nějak jsem cítil, že na mě byla ta čarodějnice naštvaná kvůli něčemu. Kámošovi se zdálo v principu to samý, taky u postele měl cizí postavu, utíkal před ní taky ke svým rodičům, ale ona ho paralyzovala a teleportovala zpátky do postele a též se mu sen prolínal s realitou. Kámoše to dokonce tak vyděsilo, že další den se bál usnout a ani nespal ve svý posteli. Moje druhá otázka tedy je, jestli lze nějak vysvětlit, že jsme oba dva měli stejné sny. To, co říkám se vážně událo, s těmi sny to vážně není tak, že bychom se navzájem strašili, takoví my nejsme. Není třeba možné, že lidé po halucinogenech mají určitý "standardizovaný" sny? Díky moc za odpověď na tyto dvě vyčerpávající otázky. Mimochodem jak tak projíždím tento web, tak si velmi vážím Vaší práce, děláte skvělou věc.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
nejdříve vám chci moc poděkovat za slova chvály - vždycky to potěší. Snažíme se dělat svou práci jak nejlépe to dovedeme. Tedy díky za zpětnou vazbu!
Je skvělé, že jste svůj prožitek po droze tak dobře popsal. Píšete, že jste o halucinogenech hodně četl - takže jste určitě četl i o stavu, který jste potom prožil - kdy jste měl strach, že se zblázníte a už vám to zůstane. Toto někdy bývá jen pocit a někdy se to bohužel může stát realitou. Měl jste jiný závěr tripu něž váš kamarád - i jiný něž jste očekával. Ani to není nic zvláštního - každý reaguje na návykové látky jinak. Například alkoholovou opici může mít někdo plačtivou, někdo družnou a někdo je agresivní. Tedy ptáte se na to, co se stalo - já mám za to, že se nestalo nic zvláštního - jen jste na ukončování tripu reagoval jinak, možná vás je něco více důrazného co se dostalo ven a vy jste trochu křičel - jak popisujete. Takto vaší situaci rozumím já.
Velmi mě zaujala část, ve které píšete o vašem společném snu. Sen je opravdu hodně podobný - v podstatě stejný a já bych ho určitě spojovala (stejně tak jako vy) s prožitým tripem.
Určitě jste už slyšel o  Jungovi a o jeho teorii kolektivního nevědomí. Já osobně někdy vnímám, že lidé, kteří jsou na sebe nějakým způsobem napojeni mají vzájemné sny - nebo velmi podobné sny. Nějak jasně to vysvětlit určitě nelze, ale možná vám to trochu pomůže pochopit o čem se vám vlastně zdálo.
Ve snu byla zlá postava - tedy jde o nějaké nebezpečíkteré vás může ohrozit.
Vy i váš kamarád jste utíkali do ložnice k rodičům - tady jako by se aktivovala nějaká vaše dětská část (což se někdy po halucinogenech může stát).
Postava vás vrátí do postele - ted do vaší reality a paralyzuje vás - tady mi to připomíná to, co popisujete ve svém dotazu - že jste si na konci tripu lehl do postele a bál jste se, že se zblázníte.
Promiňte jestli budu příloš osobní, ale já bych tento sen brala jako varování před něčím co vás může ovládnout a ohrozit. Můžou to být právě halucinogeny nebo ještě něco jiného co máte se svým kamarádem společného.
Za dobu své praxe jsem se mnohokrát setkala s tím, že se u lidí po užití tripu rozvinula schyzofrenie, nebo jiná psychická nemoc. Pokud se cítíte nějak nejistý nebo jste měl na tripu pocit, že jste se zbláznil možná by bylo lepší tuto drogu oželet.
Odpovídám na váš dotaz podle svých zkušeností - vy už si vše přeberete a naložíte s tím jak uznáte za vhodné.
Přeju vám hodně psychické pohody a klidu.
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková