Dojezd po mefedronu
Filip
Dobrý den,
Asi 5 dni zpět jsme si s kámošema na bytě šňupli mefedron. Měl jsem celkově asi 5 lajn během celé noci. Pili jsme do toho rum. Měl jsem taky v průběhu asi 5 žvýkacích tabáků, siberie.
U poslední lajny se mi udělalo špatně. Rychleji tlouklo srdce, trochu se mi zatmělo před očima. Šel jsem na vzduch a za 10 minut už mi bylo zase dobře.
Po "party" jsem šel spát. Kamarád mi dal ještě prášek na spaní abych usnul, protože jsem měl další den od 14 hod. Pracovat.
Spal jsem asi tři hodiny, vše vypadalo v pohodě, ale jak jsem vycházel z domu, začalo mi bušit srdce, brnet ruce a nohy, hlava. Cítil jsem že musím chodit. Byl to pocit jako bych si dal znovu lajnu a přehnal to. Pamatuju si ten strašný pocit, že snad umřu.
Tento stav se opakoval vždy max 1x za den a poslední dva dny už takovy stav nedostávám.
Momentálně je to 5 den a ja jen v hlavě lehce cítím takový tlak v zadní části. Reflexy mám v pořádku.
Chtěl bych uvést, že tvrdým drogám jsem se snažil úspěšně vyhýbat. Tohle je tedy moje první a poslední zkušenost s mefedronem.
Nevíte, zda z toho nemůžu mít nějaký postih už navždy? A kdy takový stav přejde? Případně je nějaká možnost na koho se obrátit?
Předem díky za odpověď.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Zdravím Vás, Filipe,
díky za důvěru, se kterou se na nás obracíte i za Váš dotaz. Vzhledem k tomu, že jsme webová poradna, nejsme schopni reagovat pohotověji. Pevně doufám, že je Vám už lépe. Chápu, že Vás stav, který popisujete, mohl vyděsit a není Vám úplně dobře. Každý člověk je originál a drogy na něj působí všelijak, stejně tak i důsledky jejich užívání se mohou u jednotlivců lišit. Co je jisté, že jste dostal zprávu, že drogy pro Vás nejsou ani nebudou to pravé.
Mefedron je řazen mezi stimulační drogy, takže rizika pro kardiovaskulární systém tu určitě jsou, podobně jako u ostatních stimulantů (kokain, pervitin, MDMA). To co, jste popsal (bušení srdce, tlak v hlavě, brnění) je po užití mefedronu běžné. Tělesné účinky jsou zvýšení tepové frekvence a krevního tlaku, palpitace (subjektivní vnímání bušení srdce), pocení, dilatace zornic (mydriáza), suchost v ústech, skřípání zuby (bruxismus), snížení chuti k jídlu, nespavost. Dále se můžeme setkat s bolestivým podrážděním sliznice v místě aplikace, bolestmi hlavy, nauzeou a studenými zmodralými konečky prstů. Mohlo u Vás také dojít k předávkování, zvláště v kombinaci s alkoholem. Při této kombinaci je riziko kardiovaskulárního poškození vyšší. Buďte v tomto tedy na sebe opatrný.
Doporučuji Vám se uklidnit, odpočinout si, zdravě a vydatně jíst i pít, doplnit vitamíny a minerály, zejména magnesium. Dobré je dbát na spánkovou hygienu, včetně fyzické aktivity přes den, čerstvý vzduch. Určitě se na co nejdelší dobu vyvarujte dalšímu užití drog včetně alkoholu. Během dne i navečer je dobré popíjet meduňkový čaj, případně další bylinky, které doporučí v lékárně. Je možné vyzkoušet některé preparáty s melatoninem.
Pokud potíže budou nadále pokračovat nebo se v různých podobách vracet, vyhledejte lékařskou pomoc a otevřeně o tom s lékařem promluvte.
Je pravděpodobnější, že se to do několika dní opět vrátí do normálu.
Přeji jen to dobré.
S pozdravem,
Nikol Spůrová