Skrytá zavislost
Nikyy255
Zkrátit to už několik tedy 10 let jsem závislá na pervitinu i.v.a mam přítele,s kterým jsem žila ale drogy u nás byli na denním pořádku.Nasi si vzali do pěstounské péče syna je mu 7let.Jsem se vrátila domů za rodinou a synem.Jenze furt miluju toho co s ním ty drogy pervitin muzu mít i když mi to zakazuje.Jsem na něm závislá miluju ho a chtěla bych s ním normální život ale on nějak nechce normální život.Jsem bez práce,nemam na nic nedostává nic od sociální.Vse jsem poslala s prominutím.Jenze doma lze že jsem byla na detoxu.Jenze mezitím jsem byla s tym přítelem a pak s nim skončila na ulici.Nedokazala jsem,žít uz tak bez maleho a nějaké životní úrovně.Ted doma lze že chodím do práce ale mezitím jsem s přítelem s kterým je to furt a furt dokola.Jenze vidím v něm něco co není ztraceno.Jsem z něho úplně mimo.Davam mu prednost.Muj doktor je taky na drogách a nemůžu z něho získat výpis karty k doktorovi z firmy.Kvuli tomu jsem došla o práci do ktere jsem mela v pondělí nastoupit doma me sleduje každý mam dost tvrdé rodiče můj otec je vysloužila voják matka s námi trávila málo času a sestru s kterou jsem vyrůstala me před 8 lety zabili.Skoncila na heroinu v Praze ja jsem z jižní Moravy vyrůstali jsme jako samočisti a nasi byli věcné v práci nás dávali na druhé místo.Ale ja mam co nejmíň mluvit jsem na sebe hrozně naštvaná,teď jsem si po týdnu chtěla dát a nejde to zile neberou vůbec tudíž jsem v hmotných abstakach,s upnutí neuklidnuje jsem závislá na jehle.Nevim nebo sis tuším jak z toho ven na lecbach jsem byla nepomohly v minulosti.Beru antidepresiva a neuroli.Nevim ale jak se odlišovat a partnera miluju.Jenze.Pokud bude brát drogy a dělat co dělá.Tak se z toho nikdy nedostanu ted jsem přibrala a nelíbí se sobě jsem olezena a doktor me nechce vzít je sám pod vlivem morfia.Vse je tak zamotane nevím jak překonávat abstaky.A k čemu když zle neberou.Nemam psychologa a nenavstevuju uz ani psychiatra mam pocit,že vše je zbytečné.Ale potřebuji pomoc a doma jak to mám říct aby to pochopily matka mě nemůže vystát.

Odpověděl: Anna Novotná
Ještě jednou dobrý den, Nikyy255,
Váš dotaz se v poradně objevil dvakrát, proto kopíruji svoji odpověď raději i sem:
Dobrý den, Nikyy255,
děkujeme za Váš dotaz a za otevřenost.
Podle toho, co popisujete, nejste v jednoduché situaci. Partner zdá se není úplně parťák do běžného života, obavy z reakce rodičů, ztráta sestry, tělo po letech užívání už vypovídá službu atd. Myslím, že je moc fajn, že jste si takto řekla o pomoc, být na to vše sama, může být velmi vysilující.
Proto bych Vám doporučila vyhledat nejbližší Kontaktní centrum, kde by Vás jeho pracovníci vyslechli, podpořili a pomohli s hledáním nejlepšího možného řešení. Píšete, že jste již nějaké léčby absolvovala a nepomohly. Existuje několik možností léčeb (v psychiatrických léčebnách, v komunitách), každá má trochu jiný způsob léčby a v každé jsou různí lidé - pracovníci. Věřím, že i po několika léčebných pokusech je pořád velká šance, že narazíte na léčbu a terapeuty, kteří Vám sednou, a konečně to bude TO ONO. V Kontaktním centru s Vámi mohou probrat Vaše představy o léčbě, Vaše obavy z ní, zkušenosti apod.
V Káčku bývá také k dispozici psychiatr nebo Vás na spolupracujícího psychiatra mohou odkázat. Píšete, že užíváte antidepresiva a Neurol, ale jste bez psychiatrické péče. Určitě bude lepší, pokud s Vámi odborník Vaši medikaci probere, případně upraví, aby se Váš stav nezhoršoval.
Jestli tomu dobře rozumím, nevíte, jak máte říct rodičům, že jste v situaci, jaké jste, tedy bez práce a znovu užíváte. Zkuste si o tom promluvit právě v Kontaktním centru. Určitě se lépe odkrývají karty v momentě, kdy budete navázána na nějakou podporující službu. Ať už pro Váš lepší pocit, že můžete vše někde probrat, s lidmi, kteří Vaší situaci chápou a neodsuzují. A také proto, že se asi bude lépe sdělovat pravda v momentě, kdy se obrátíte na odbornou pomoc a bude tak zřejmé, že se svojí situaci máte v plánu něco dělat.
Nejbližší Kontaktní centrum můžete vyhledat zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Přeji hodně sil a ať se daří!
Za Drogovou poradnu
Andula Novotná