Pervitin
Coolgirl
Dobrý den,měla bych na vás otázku. 7.9.letim na dovolenou do Albánie a na letištích teď dělají namatkove kontroly na drogy. Tak že vám vezmou stery z rukou nohou a podobně. Můj problém je takový zda tam zjistí že jsem cca před 14ti dny užila pervitin. Ted už od té doby jsem neměla. Mam s toho docela strach protože letím s přítelem a ten nic netuší. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Coolgirl,
dohledávala jsem si informace o stěrech prováděných na letištích. Jedná se o namátkové testy vytipovaných osob, testy se opravdu provádějí stěrem z těla (převážně rukou), a jsou cíleny na odhalení nelegálního převozu drog či výbušnin. Stěry z rukou zjišťují stopové prvky drog na rukou, následně je pak testovaná osoba podrobena hloubkové kontrole. Testy zjišťují, zda testovaný v poslední době manipuloval s danou látkou.
Domnívám se, že ve Vašem případě by nedošlo k odhalení, že jste před pár týdny pervitin užila, ani na to nejsou testy cíleny.
Vkládám Vám pro jistotu informace, jak dlouho lze pervitin v těle vystopovat:
- v moči 3-21 dní (při občasném užívání cca 7 dnů)
- v potu a slinách 1-3 dny
- v krvi 1-3 dny
A pokud byste chtěla mít úplný klid, můžete si zakoupit v lékárně volně dostupný orientační test z moči a sama se otestovat.
Věřím ale, že Vaše cesta proběhne v klidu.
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná