Duševní nemoc a závislost
Oqaboqa
Zdravím,
Mám otázku týkající se psychiatrické hospitalizace člověka, rovněž závislého na drogách. Dlouhodobě se potýkám s nemocí, jak tělesnou, tak duševní. Po několikaleté a bohužel neúspěšné snaze najít nějaké řešení chronických bolestí jsem propadl depresi. Nejdřív lehké. Vyzkoušel jsem běžné startovní kolečko typických SSRI, která neměla účinek a až v bodě kdy se začal můj duševní stav poměrně rychle hroutit jsem se odhodlal k vyzkoušení ostatních AD. Nakonec jsem mimo IMAO vyzkoušel se stejným výsledkem téměř všehna běžná psychofarmaka. Zde jsem se také seznámil s GABAergními drogami. Nakonec jsem po letech ztratit sílu neustále snášet tělesnou i duševní bolest a upnul se k tomu jedinému, co v danou chvíli kromě smrti dávalo smysl. Opioidy (většinou slabé jako tramadol, codein, kratom). Krom toho jsem narazil na gabapentinoid phenibut. Přemýšlel jsem asi takhle:,"buď bych se mohl zabít teď, nebo si drogami, které zásadně pomáhali, (alespoň zezačátku), koupit pár let života". Skutečně to tak více méně bylo, ale nevyhnutelně jsem se dostal do situace, kdy drogy potřebuji, aniž by proti mým problémům jakkoliv pomáhali. V tuto chvíli mi začalo docházet, že jsem se chytil do pasti vlastního bludu, že dokážu skončit se životem a místo toho jsem skončil tam kde jsem začal a navíc jsem závislý na drogách, které sice nejsou na paletě ty nejhorší, ale v žádném ohledu lehké. Kvůli dalšímu horšení deprese nejsem schopen vydělat dost, abych mohl podporovat svou závislost... Odtud vedou jen 2 cesty. Hospitalizace na psychiatrii nebo sebevražda. Upřímně nedokážu říct, co mě děsí víc ale kdybych se pro psychiatrii rozhodl, myslíte, že budu muset podstoupit tvrdý rychlý detox? Pokud ano, pak to vidím na druhou možnost. Potřeboval bych vědět, zda se v některých nemocnicích řeší podobné problémy komplexně. Z hlediska jak zdraví tělesného, tak duševního a jestli je možné snižovat dávku návykových látek pomaleji místo rychlého vysazení, které ve svém duševním stavu prostě nesnesu.
Moc děkuji za váš čas

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
děkujeme vám za dotaz.
Určitě je dobře, že se pro sebe snažíte najít pomoc a radu.
Z vašeho dotazu jsem pochopila, že máte dlouhodobý problém s depresí, který momentálně řešíte opiody.
Jestli tomu dobře rozumím tak psychofarmaka máte nyní vysazená, nicméně vám asi byla v minulosti  diagnostikovaná deprese, která přetrvává a k ní máte závislost.
Myslím, že se nemusíte bát detoxu - v dnešní době lze většinu léků substituovat nebo něčím nahradit.
Píšete o léčbě na psychiatrii, v pražských Bohnicích je oddělení duálních diagnóz kde se léčí lidé kteří bojují jak se závislostí tak s duševní nemocí.
Kontakt je:
Psychiatrická nemocnice Bohnice, Oddělení 16
Ústavní 91
Praha 8- Bohnice
Hlavní lékař: 284016806
Adiktolog: 284016648
Sociální pracovnice: 284016747
Toto zařízení ale nemusí být jedinou cestou pro vás.
Doporučila bych vám také denní stacionář SANANIM, kde si můžete domluvit konzultaci a terapeuti vás (pokud to bude třeba) nasměrují na jiné zařízení.
Denní stacionář, SANANIM
Janovského 26170 00 Praha 7
(nedaleko Veletržního paláce, mezi zastávkami tramvaje Strossmayerovo náměstí a Výstaviště - vchod se zvonkem přímo z ulice)
mapa
pevná linka: +420 220 803 130
mobil: +420 605 212 175
e-mail: stacionar@sananim.cz
Pondělí 8 - 16 16.30 -20
Úterý 8 - 16
Středa 8 - 16 18.30 - 20
Čtvrtek 8 - 16 17.30 - 19
Pátek 8 - 15
V případě zájmu o individuální konzultaci je vhodné se nejdříve telefonicky objednat.
http://www.sananim.cz/o-nas-1/denni-stacionar-dst.html
Bohužel nepíšete, odkud jste, pokud jste z jiné části ČR napište nám, jaké máte nejbližší město a my pro vás potřebné kontakty vyhledáme.
Nemějte obavu svěřte se do rukou odborníků. Vaši situaci nemůžete řešit sám.
Přeji vám hodně štěstí při řešení vaší situace
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková