Dotazy
Zebrak
Dobrý den, nerad ruším
1. Ze zajímavosti jaké má účinky tramadol když mě nic nebolí ale lidi ho i tak berou?
2. Za týden jdu na jednu party a trošku mě láká zkusit poprvé extazi ale slyšel jsem že to hodně zrychluje a zatěžuje srdce a bojím se abych neměl zástavu nebo něco prý na to i někdo umřel. Normálně mám tlak tak 130 a když nebudu pít alkohol a hodně nealka na hydrataci nehrozí nějaké zdravotní komplikace? Děkuji

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
děkujeme vám za zajímavé dotazy.
Prvně tedy k Tramadolu. Ano, je to lék na bolesti - opiát. Kromě účinků proti bolesti působí také na vnímání dalšíh bolístek, například těch psychických. Aby to bylo lépe pochopitelné, opiáty navozují stav jakési otupělosti, netečnosti a tento stav může být pro někoho velmi příjemný. Tento lék se tedy může používat jako droga, může se také užívat v kombinaci s dalšími léky a drogami.
S jeho užíváním bych byla opatrná, jde o silně návykový lék a měl by se užívat jen krátkodobě na doporučení lékaře.
K vašemu druhému dotazu:
Ano, droga extáze působí na krevní tlak a zvyšuje ho. Zatěžuje srdce a celý organismus. Máte systolický tlak 130, to znamená mírně zvýšený. Měl byste být s podobnými stimulačními drogami více opatrný. Rozhodně bych vám nedoporučovala užívat společně s extází další látky jako alkohol, léky nebo kofeinové nápoje.
Pokud jste opravdu rozhodnut extázi vyzkoušet zkuste na začátek jen poloviční dávku.
Dodržovat v průběhu noci pitný režim je také důležité. Pokud byste se cítil špatně nebo měl obavy o své zdraví volejte RZS a informujet je o svém stavu i o užitých látkách.
Kdybyste měl ještě jakékoliv dotazy bez obav se na nás obracejte.
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková