Rozvrat vzťahu
Kata777
Dobrý deň chcela by som sa poradiť som závislá na pervitínu už 19rokou stoho už sedem rokov je to intenzívne každodenného užívania . Mám 34rokov pred 4rokmi som spoznala môjho priateľa ktorého som stiahla do pekla on berie 3roky každý deň tak ako aj ja . Aj keď sa snažím o to snim si prehovoriť o našej závislosti nemá to žiadny zmysel navyše jeho to ničí existenciu života nedokážem sa pozerať na človeka ktorého ľúbim ako mizne jeho osobnosť sa zmenila nežijeme spolu ako pár aj keď sme v jednej domácnosti nekomunikuje a to je najhoršie ja sama som na Tom dosť zle nedokážem nás potiahnuť oboch k tomu aby sme stým skončili ja mám aj chronickú anémiu 12rokov no neliecim sa na ňu. V živote som zažila viac negatívnych veci bola som v detstve sexuálne zneužívaná a počas dospelosti fyzický aj psychický terana 12rocnom v stahu .Som napriek všetkému mamou 3 krásnych dcér 17r.15r.12r. na ktoré som sama celý ich život najstaršia študuje na zdravotníckej škole moje deti vedia o všetkom prosím vás ja ale už nevládzem som mŕtva vo vnútri je toho dosť veľa čím som si ja aj dcérky prešli prosím vás o radu ďakujem

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Kata777,
moc děkujeme za Váš dotaz a za upřímnost. Moc oceňuji to, že jste se rozhodla s Vaší a partnerovou situací něco dělat. Moc přeji, aby se změna povedla.
Z Vašeho dotazu je znát, že máte z minulosti hodně naloženo a neměla jste to opravdu vůbec lehké. I přesto se Vám podařilo vychovat 3 dcery, to je obdivuhodné.
Podpořit partnera, který užívá, v momentě, kdy sama bojujete se závislostí, je myslím velmi náročné až nemožné. Určitě bych Vám, ideálně oběma, doporučila obrátit se na nejbližší Kontaktní centrum. Pracovníci centra Vás bez odsuzování a předsudků vyslechnou a budou se snažit najít takovou formu podpory, která by Vám sedla. To znamená, že Vám předají informace o možnostech léčby, jejích typech, výhodách, úskalích atd. Vše je nezávazné, vše je na Vás a na Vašem rozhodnutí. Služby kontaktních center jsou pro Vás zcela zdarma a lze je navštívit anonymně.
Nejbližší kontaktní centrum naleznete zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Věřím, že když najdete místo, kde si o svých problémech budete moci otevřeně popovídat, mohlo by se Vám výrazně ulevit. Zjistíte, že na hledání řešení nemusíte být sama.
Přeji hodně štěstí!
Za Drogovou poradnu
Andula Novotná