Dlouholeta zavislost
Kuba81
Dobry den,
nejdrive bych vam chtel podekovat, za praci kterou pro lidi delate, kdyz jsem procital nektere dotazy, je z vas opravdu citit nejen profesionalni ale i ten lidsky pristup.
Ted k dotazu, mozna uz 10 let (s prestavkama) uzivam kokain, zacalo to zlehka prilezitostne jako party, zabavy, ruzne akce. Pozdeji jsem zacal vydelavat celjem dost penez, takze se to rozjelo i v tydnu a bylo to treba 3-4x do tydne. Jeste bych upresnil ze me zacal bavit predevsim sex spojeny s kokainem. Melo to uplne jine rozmery, to asi nejsem sam.
Dnes jsem na tom tak, ze necely mesic abstinuji, ale bojim se abych se k tomu zas nevratil(u me klasika).
Zatim myslenky nemam, ale vim ze to asi prijde, jednou jsem vydrzel i rok bez drog a alkoholu a zas tomu propadl, a bylo to snad jeste horsi.
Je mi 39, mam rodinu milujici zenu a deti, moje zena o vsem vi, snazi se mi pomahat, no to vite po tech letech uz se mnou taky nema trpelivost, ale vubec se ji nedivim, jelikoz to stoji hodne penez a jako rodic nefunguju jak mam, proste pak stojim za prd. Proste drogy na ukor rodiny. Posledni mesice, kdyz jsem drogu uzival,jsem mel stavy za ktery se opravdu stydim. Stihy, vyklepanej, samota, k tomu jsem pridaval alkohol abych se probral a fungoval. Byl jsem schopny sedet s telefonem v ruce a jen sňupat celou noc, klidne 3-4 g, proste uz zadna zabava, o neschoonosti mit sex ani nemluvim, to vzdycky az kdyz ze me kokain odesel. nechtel sem kolem sebe uz ani zadne lidi. Az kdyz to ze me odeslo, mohl jsem fungovat, proto jsem prestal, opravdu jsem se citil jak ubozak,ktery vyhodi tisice a pak je sam v byte.
Nechapu co me na tom pritahovalo,proste asi jen ten pocit pri te prvni aplikaci, opravdu nevim. Ceho se ted take bojim a mam strach z toho ze jsem spal (sex) s nekolikama holkama, bohuzel nekdy i v te euforii bez kondomu (vim jsem idiot) no aspon tohle jsem manzelce nejak vysvetlil a uz mesice pouzivame doma kondom, nez pujdu na testy(proste ostuda).
Proste se v tom placam uz tolik let, prestanu pak se zas k tomu vratim.
Ja nemam ani tak problem prestat, na tydny i mesice, nebo i dele, rad sportuju, mam konicky, umim si zivot uzit, mam radost z deti a rodiny.
Jen proste sem tak hloupej ze se k tomu vzdycky po nejaky dobe vratim a tim zas vsechno co jsem vybudoval znicim.
Ta droga me opravdu ovlada, ted je otazka jestli to zvladnu sam nebo je nutne nejake leceni, treba i ted v dobe kdy jsem mesic cistej. A na konec…. nemate nejakou dobrou radu pro cloveka kterej vi ze je to vsechno spatne, ale porad se k tomu vraci? :D
Dekuji moc za vasi odpoved.
Kuba

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Kubo81,
díky za Váš dotaz a také za slova díků a podpory, ta vždy potěší! Díky!
Situaci, kterou popisujete, z praxe dobře známe. To, co začalo jako víkendová zábava a relax, končí jako stíhy, výčitky, stud a nekonečný kolotoč, ze kterého nelze vystoupit.
Dobré zjištění je, že Vám nedělá potíže s užíváním přestat, dokážete vyplnit čas koníčky a rodinou, která Vám dělá radost. To je super! Jak píšete, problém je v tom, že Vás "něco" po čase zase vtáhne zpět k užívání.
Myslím, že by bylo dobré obrátit se na adiktologické služby a zkusit s jejich pomocí zapátrat "co by to něco mohlo být". Nejjednodušší by bylo obrátit se na adiktologickou ambulanci v místě Vašeho bydliště. Můžete zde probrat i možnosti podpory a péče, které se Vám nabízejí. Ať už možnosti léčby, ambulantní či pobytové nebo například dlouhodobější individuální konzultace zaměřené na udržení abstinence apod.
Prostě najít si místo, na které se lze obrátit  i v momentě, když budete cítit, že máte namířeno zpět k braní a kde Vás bez předsudků a odsuzování vyslechnou a podpoří.
Pokud jste z Prahy nebo ji máte blízko, můžete se obrátit na Adiktologickou ambulanci SANANIM:
Pondělí 12 - 20
Úterý 9 - 13
Středa 9 - 17
mobil: 724 521 913
Objednání na konzultace je možné i mimo uvedené otvírací hodiny ambulance.
Žitná 1574/51, Praha 1
e-mail: klinika@sananim.cz
http://www.sananim.cz/o-nas-1/adiktologicka-ambulance-a-adiktologicka-ambulance-pro-mladistve-aa.html
Pokud máte Prahu daleko, zkuste si v Mapě pomoci https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
vyhledat nejbližší ambulanci a obrátit se na ni.
A odpověď na Vaši otázku na konec: myslím, že odpověď najdete u sebe, jen to chce začít hledat, možná právě s pomocí odborníků :-). Jednoduchou radu bohužel nemáme.
Držím Vám palce a přeju hodně štěstí!
Za Drogovou poradnu
Andula Novotná