Pervitin
Eva
Dobrý den, mám v blízkém okolí podezření na snupani nebo kouření pervitinu. Dana osoba delší dobu u sebe nosí sklenenky, v peněžence brčko a našel se i sáček s krystalickym práškem, větší krystaly. Tento člověk má poničené hnedocerne rozezrane zuby, občas je z něco cítit divný zápach jako z pyžama a potu.. Tento člověk dělá manuálně fyzicky náročnou práci, kde jeho kolektiv nemá rozhodně s drogami co docineni, a tak nevím, zda by vůbec něco takového na něm poznali. My jako drogou nepolibeni, máme podezření, nalezeny pytlicek jako důkaz. Lze z kouření pervitinu na testu poznám v krvi nebo v moči? Tento člověk normálně funguje, chodí do práce bez problémů. Někdy ponocuje, někdy déle spí, tráví někdy dlouhou dobu na záchodě. Nevíme, jak na něj udeřit. Nevíme, zda se jedná o pravidelně užívání nebo občasné. Má to nějaký vliv na budoucí dítě, když matka drogy neužívá? Jak s takovým člověkem jednat a jak s ním o tom začít mluvit? Jak ho přimět, aby s tím přestal? Dříve problémy s drogami měl. Žil na ulici 2 roky. K ulici toto pry patřilo, okrajové se tenkrát zmínil. S koncem ulice a začlenění do běžného života s tím údajně skončil. Jak moc je to nebezpečné? Dá se takovému člověku věřit? S penězi problém nemá, dost si vydělá. Děkuji za Vaše odpovědi.

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
jestli potřebujete vědět, zda dotyčná osoba užívá drogy, tak je nejlepší se ji zeptat. Nevím, jak je daná osoba blízká, jaký vliv má tato osoba na váš život.
Z toho, co píšete si myslím, že užívá drogy nepravidelně, zdá se, že má braní pod kontrolou. Je socializovaný, pracuje, plní si své povinnosti. Pokud užívá drogu kouřením, určitě lze testovat jak v moči, tak krvi.
Nejspíše bych vám doporučila popřemýšlet o tom, jak naložíte s odpověďmi oné osoby, proč po ni chcete, aby přestala brát drogy, když funguje v běžném životě.
Mluvte s ním úplně normálně, hovořte o svém podezření z užívání drog, o tom, jak se v celé situaci cítíte vy a co on s tím chce dělat, co vy byste si přála a jak to společně sladit.
Pro inspiraci se můžete podívat sem: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Přeji hodně štěstí, Dana Pěčová