Marihuana po očkování
Tatar
Zdravím, právě jsem se naockovala proti covidu a chtěla bych se vás zeptat, zda můžu užívat marihuanu už dnes ? Popřípadě co se může stát, když se užívat nemá a užila bych ji ? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Tatar,
děkujeme za dotaz. Předpokládám, že jste v očkovacím centru dostala do ruky letáček s doporučením, čeho se v bezprostřední době po očkování vyvarovat. Mezi doporučení patří klid bez výrazné fyzické námahy, abstinence od  alkoholu, doplnění vitaminů pro posílení imunity, odpočinek a spánek. O marihuaně a jiných nelegálních drogách zde zmínka není, ale mohu se domnívat, že doporučení abstinence alespoň 24 hodin by se dala vztáhnout i na ně :-)
Důvod je takový, že nikdy nevíte, jak konkrétně Vaše tělo na vakcinu zareaguje, jaké vedlejší účinky se projeví a zda byste je kouřením THC ještě neznásobila. Což by pro Vás mohlo být zbytečně nepříjemné a bolestivé. Mezi vedlejší účinky patří například horečka, malátnost, velmi silná únava a bolest hlavy.
Možná je tedy rozumnější den dva po očkování vyčkat za střízliva, jak se tělo s vakcinou popasuje. Asi není dobré mu nakládat ještě víc, než je nutné.
Opatrujte se!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná