Thc
Feri
Dobrý den,byl jsem uzivatelem konopi cca 7let.ze dne na den jsem prestal.uz nehulim tyden a nemohu vubec usnout a to musim chodit do prace.A vzdy jednou za dva dny usnu a to treba jen na pet hodin.a druhy den zase nemůžu spát. Chci se zeptat bude se to aspon zlepšovat s rim spanim..jsem uplne vyčerpaný..ale s marihanou chci nadobro skoncit..spis me to tahlo uz dolu.dekuji za odpoved

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Feri,
děkujeme za Váš dotaz a za důvěru.
V praxi se ne zřídka setkáváme s tím, že dlouhodobí uživatelé THC po jeho vysazení mívají potíže se spánkem. Tyto potíže s prodlužující se dobou abstinence často slábnou až mizí.
Pomoci Vám mohou bylinkové čaje jako je meduňka, třezalka, kozlík lékařský. K navození spánku také pomáhá přípravek Melatonin, který lze volně zakoupit v lékárně. Není návykový, můžete ho tedy používat bez obav.
Doporučuje se také dodržovat pravidla spánkové hygieny jako např.:
• Zajistit přiměřenou pohybovou aktivitu během dne
• Vyvarovat se náročné fyzické aktivitě těsně před ulehnutím
• Neuléhat ve stresu, rozrušený, znepokojený (sledování hororu, náročná četba)
• Zůstávat na lůžku jen po dobu spánku (tedy 6 - 9 hodin během noci
• Každý den uléhat i vstávat pravidelně, ve stejnou denní dobu, a to i o víkendech
• Pro spaní zajistit dobře vyvětranou místnost, optimální teploty (18 - 20°C), ticho a tmu
• Nepít kávu, černý či zelený čaj, kolové nápoje ani kakao 4-6 hodin před ulehnutím
• Nekouřit před spaním ani při nočním probuzení. Nikotin také stimuluje.
• Před spaním nepít alkohol. Alkohol sice krátkodobě působí uvolnění organismu a ospalost, pomůže tedy s usínáním, ale často způsobuje předčasné ranní probouzení a únavu během dne
• Vyvarovat se konzumaci těžkých jídel těsně před ulehnutím
• Při neschopnosti usnout do 30 min, opustit lůžko a věnovat se nějaké příjemné, monotónní činnosti (čtení, poslech relaxační hudby, sprcha apod.
• Nespát během dne, výjimkou může být pouze krátký odpolední spánek na max. 30 - 45 min
Pokud by Vyše problémy se spánkem přetrvávaly, obraťte se na lékaře - psychiatra z oboru adiktologie, který bývá součástí týmu adiktologikých ambulancí. Můžete s ním Vaše obtíže probrat a hledat léčbu, která by Vám pomohla a zabránila tak úplnému vyčerpání.
Nejbližší adiktologickou ambulanci můžete vyhledat zde:
https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Držím palce ať je brzy lépe!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná