Lidé na perníku
Zvedavec
Dobrý den, copak tomu tak je že z lidí užívající pervitin se vyklubou lidé bez morálních hodnot, přátelství mezi lidmi z opačného břehu jsou asi vážně nereálné, já beru rekreačně a doufám že to tak udržím protože pravidelní uživatelé mě příjdou zkažení bez špetky soudnosti a jsou hrozně falešní, jde jim jen o to mít z člověka prospěch, proč tomu tak je? Copak takový člověk necítí vůči druhým pocit viny? O to víc mrzí když je to někdo blízký, kamarádka od školky, vždy šikovná poslední dobou však bere častěji, víc než jsem si myslel o čemž jsem nevěděl, párkrát jsem jí půjčil a vždy mě peníze vrátila do koruny, kde je ta důvěra teď? Vypnutý telefon, nereagování na zprávy a hraní si na mrtvého brouka..Copak takový člověk už postrádá byť jen špetku dobrého mravu? Jsem na sebe naštvaný že jsem ji naletěl ale předcházel jsem z minulosti kdy jsem věděl že občas zkouší a prachy vždy vrátila. Prachy jsou prachy, já si je zas vezmu zpět, spíš je to smutné, já byl vždy empatický a chápavý člověk a neumím si představit že by to došlo do takového bodu že se ze mě stane nelítostné monstrum. Nejhorší je ta manipulace a neuvěřitelné hraní na city, nechápu to prostě, piko si jednou do měsíce dám nosem a nikdy bych druhého nepodrazil, ani když jsem v rauši avšak poslední dobou jsem měl trochu častěji než bych sám chtěl, většinou mi to nechybí ale když se opiju tak to vyhledávám víc než bych sám chtěl, ale nestojí mi to za to, ještě jsem nepotkal člověka na perníku který by nebyl svině..Mám vůči feťákům hrozný vztek a zároveň je mi jich líto, kéž by jich nebylo tolik, je jich všude mraky, nejhorší je že když vycítí příležitost tak se chovají jak šváby..

Odpověděl: Amrit Sen
Zvědavče, zdravím Vás,
díky za důvěru. Lidé nejsou stejní a házet je podle zjednodušujícího schématu do jednoho pytle nemá nic společného s objektivitou. To je jedna věc, důležitější je myslím pohled z lidštější stránky a ten už někdy snadný nebývá.
Chápu Vaše rozhořčení i důvody, proč jste se nechal strhnout k zášti. Na druhou stranu, není snad čas, který trávíte s lidmi, kteří Vás štvou, Vaší volbou?
Žádný člověk, než se stal závislým, nezačal drogy brát z důvodu, aby se z něj stala osoba s vlastnostmi, které popisujete, řekl bych, že spíš naopak.., sám vidíte, kam to může velmi snadno zajít.
Životy lidí závislých na drogách dříve, či později, zpravidla provází bída, utrpení, bolest a především samota, které někdy mohou být už příčinami, nebo rizikovými předpoklady závislosti a negativa po přechodném čase úlevy ještě radikálně prohloubit.
Jednou z největších chyb, kterou člověk, který začíná s drogami může udělat, je chlácholit se, že je jiný a že nikdy nemůže dopadnout, jako "tamten", nebo "tamti". Takový postoj až příliš často vydatně pomáhá nastartovat falešnou cestu do pekel.
Chování, které zmiňujete, k závislosti bohužel často patří, ale neznamená to, že by se tak chovali všichni, a už vůbec ne, že by byli, jak píšete, "svině".
Každý by si měl pečlivě zamést před vlastním prahem, ať bere drogy, nebo nikoli.
Nechci se Vás nijak dotkout. Naopak Vám přeji, abyste si, pokud Vás příběhy závislých neštastníků nezastaví, poctivost, čest i zbytky empatie a soucitu udržel v co největší míře co nejdéle, nejlépe do doby, než najdete koníčky s trvalejšími benefity.
Přeji Vám vše dobré, krásné babí léto,
Amrit Sen.