Od jakého množství je závislost
cat
Dobrý den,
piju denně 2 až 3 sklenky vína, ale téměř každý den v roce. Je to už alkoholismus, nebo jen pijáctví?
Občas zapomínám, ale mohlo by to být i věkem (60) - může to mít nějskou souvislost?
Občas mám pocit ublíženosti.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
děkujeme vám za dotaz. Bohužel se nezmiňujete o tom jak dlouho své 2-3 skleničky pijete, nebo jestli nezvyšujete dávky.
Pokud takto pijete více let a je to stále stejné může jít o celkem rozumné kontrolované pití.
Pocit ublíženosti nebo zapomínání nejsou průvodním jevem závislosti na alkoholu.
Průvodními znaky závislosti na alkoholu může být zvyšování dávek alkoholu, alkoholická okénka, ranní doušky, třes rukou při vysazení atd.
Svůj vztah k alkoholu nejlépe poznáte když na některý den  vysadíte, nebo možná když někdy jen zmenšíte denní dávku alkoholu. Možná zjistíte, že je vám bez alkohou docela dobře a zabavíte se i jinak.
Můžete zkusit relaxovat jinak - s čajem, bylinkami, koupelí, aromaterapii nebo yogou.
Pokud budete mít ještě jakékoliv další dotazy neváhejte se na nás kdykoliv obrátit.
Za Drogovou poradnu,
Marie Saudková