Detox doma
Pája
Zdravím.....Chci se zeptat, za jak dlouho se přestanou třepat ruce, po snižování dávky alkoholu. Za cca 90 dní jsem vypil cca 120 lahví vodky (mám i fotku, lahve jsou vedle postele, aby mně docvaklo, co játra zvladaji). Ale stejně nedocvaklo. Před tím cca dva roky předehra. Jinak jsem NIKDY nepil. První pivo ve 30ti? Měl jsem k tomu odpor, otec se upil, mamka skoro taky. Dokud si ráno nedám minimalně 3, nebo 4 panaky na lačno, tak neotevru ani dveře klíčkem, nenapíšu sms. Mám rád sport. Tak včera jsem musel dát 3 panaky abych mohl jít vubec na kolo. Jinak se podlamují lokty, padají nohy z pedálu. Ale? Pak zase super sport vykon.....cca 4 hodiny v kuse kolo dohromady s během. Tak bych alkoholik byt neměl....žadny kamarad neda 70 koleček na tartanu bez pauzy. Klidne je zitra uběhnu, ale musim si dat tu vodku, abych byl tak jako by NORMALNĚ. Tak pak počítám s tím, že jsem pití vypotil. Ale....pak si chci dát na přehradě po jízdě, nebo běhu jen sodovku, a na baru mne ji musela odnest kamoska. Nešla ta sklinka vzit. Asi to bylo tím, že jsem alkohol vyběhal. Tak se zase třepaly. Tak jsem musel dát pak zase vodku, abych mohl večer do fitka uklidit a nejak fungovat. Ted ji snižuju. Od rana jsem měl cca 4 deci vodky (jinak bych ted nenapsal, jak bych se trepal) Snizuju ji po pul (čtvrt) panacich a snažim se denně sportovat. Ale? Jak došla a bylo všude zavřeno, tak zase třepaní ruk, všechno pada a podlamovani kolen. Když budu snižovat po pul panacich až na nulu, BUDE V POMĚRU SE SNIŽOVANÍM ALKOHOLU I USTUPOVAT TO TŘEPÁNÍ SE, nebo to pak ještě jako by dýl zustava, než to odezni. Protože ted piju jen proto, že se třepou a nemužu pak na kolo, ani do fitka za bar, nemužu prakticky nic. A přitom mně to nechutna :D Lečebnu si dovolit nemužu. I když co bych dal za dovolenou :D To fitko provozuju a musim tam byt 7x tydne na zaviracku, nebo kdyz ze dne na den onemocni brigadník.....Dík moc. (dotaz na to třepání se, ve finale už piju jen proto, aby to na chvili přestalo)

Odpověděl: Nikol Spůrová
Pájo, zdravím Vás,
děkujeme za Váš dotaz i odvahu se ozvat. Ptáte se, za jak dlouho se Vám přestanou třást ruce, poté co snížíte či vysadíte alkohol úplně. Bohužel neexistuje jednoznačná odpověď. Může to trvat pár dní, ale i měsíců. Takto na dálku nelze Váš odvykací stav objektivně zhodnotit (i přes to, že jste ho celkem podrobně popisoval) ani další okolnosti vašeho pití alkoholu.
Osobně bych Vám doporučila začít spolupracovat s nějakou specializovanou službou, kde mají zkušenosti s léčbou uživatelů návykových látek a ideálně i s psychiatrem s odborností na návykové nemoci. Neznamená to nutně, že musíte do léčebny. Jde o to, že Váš stav a celou situaci někdo zhodnotí a poradí, jak odvykání nejlépe zvládnout. Lékař - psychiatr Vám může třeba i krátkodobou medikací pomoci odvykací stav lépe zvládnout, případně pak i další komplikace, které se po vysazení mohou objevit. Např. úzkostné stavy, deprese a craving.
Nezbytnou součástí léčby závislosti na alkoholu je psychoterapie, která je možná i ambulantní formou. To znamená, že můžete v klidu dál docházet do práce. Bylo by fajn se terapeuticky zaměřit na okolnosti vašeho pití, ještě dříve než jste vůbec začal pít a společně s terapeuty našel vhodnější a zdravější strategie zvládání. Jednu už máte, sport. Nicméně Vám odvykací stavy nedovolují se mu věnovat více než byste si přál.
Je pro Vás přijatelné nějakou službu navštívit? Jak Vám to zní? Můžete vyslechnout jiné možnosti a pak bude na Vás, zda je využijete. Některé služby je možné navštívit i anonymně.
Kdybyste se potřeboval na cokoliv doptat, napište znovu. Můžete napsat i město, kde žijete, a nasměrujeme Vás na konkrétní služby v okolí.
Přeji Vám všechno dobré a držím palce.
S pozdravem,
Nikol Spůrová