Problem s alkoholem
Nika
Dobry den,
uz jsem se zkusila obratit na P-centrum, je tam dlouha cekaci doba..dali mi kontakt na Vas. Alkohol uzivam cca od svych 16 let (tedy nejakych 12 let), prilezitostne o vikendech na akcich, po skole, po praci ale stava se mi docela casto, ze se opijim a pote mam okno, neznam svoji hranici. Nekdy se mi to podari, piju jen pivo, treba i 5 za noc, jsem v nalade ale ne opila, jindy uklouznu a micham to i s tvrdym alkoholem, takovy rum s kolou je pro me zlo, vim to ale casto to porusim, chci se rychle dostat do nalady, zvladnout vetsi mnozstvi lidi, uvolnit se ale nemam klapku. Jako napriklad ted v sobotu, prijela jsem z tydenni dovolene, kde se popijelo kazdy den ale zadna okna, dobra nalada, dvakrat mensi kocovina. Ale v sobotu jsem sla u nas na akci, kde bylo dost lidi, nedela mi to dobre a zacala jsem koktejlem, pivama, nejaky rum s kofolou. Konec si nepamatuji, vim to od ostatnich, prisla jsem bez kabelky, v 7 rano, udajne padala po zemi, spala na lavicce, musela zvonit na rodinu, aby mi odemceli, protoze jsem byla bez klicu, zrovna u nas spala i mamka, segry, mely jsme jit na pout ale ja cely den spala. Vsichni jsou nastvani, mamka chce, at se odstehuji od babicky, ta mi rekla, ze jsem falesna a ze jsem na ni byla drza opila (stalo se to i drive). Mam strasne vycitky svedomi, 4.den jen lezim, brecim, divam se na filmy (mam jeste 14 dni dovolenou). Kdyz nemam rezim, piju vice. Ted si zase rikam, jak nema nic cenu, mam nastoupit dalkove na VS, ze to nezvladnu v praci - jsem ucitelka v MS, nejsem schopna nic delat, mam myslenky na sebevrazdu, nechci uz dal rodine ublizovat, i kdyz to neni ted v rodine ono, rodice se rozvedli, nejhorsi, ze babicka me prirovnava k otci, drive popijel o vikendech, ted je 25 let abstinent. Je to zacarovany kruh, piju, abych si zvedla sebevedomi, prijdu si tlusta a oskliva, abych snizila stres z prace, napeti z cehokoliv, abych zvladla ostatni lidi. Nevim, jak dal.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Nika, zdravím Vás,
je dobře, že píšete. Popisujete, že máte potíže s alkoholem, které Vás pak vyřazují z běžného „provozu" a fungování. Z toho, co popisujete, mi není úplně jasné, co byste konkrétně potřebovala. Zmiňujete Vaše večírky a opíjení se, abyste zvládla být mezi lidmi a cítila se lépe. Nicméně poslední akce skončila celkem dramaticky. Máte okno, přišla jste o věci, máte výčitky svědomí, narušené vztahy v rodině, pocity, že jste k ničemu a lepší by bylo zmizet ze světa. Dále popisujete malé sebevědomí, pochyby o svém vzhledu a stresu v práci. K tomu máte zkušenost se závislostí v rodině. Je toho opravdu mnoho a nad kapacitu možností řešit vše přes webovou poradnu.
Bylo by vhodné zkontaktovat nějakou adiktologickou službu a domluvit si osobní setkání. Není nad osobní pohovor a podporu z druhé strany. Ve službě můžete celou situaci probrat a zmapovat možnosti, kam jít dál.
Jestli jsem správně pochopila, již jste zkontaktovala jiné zařízení, kde je obsazeno a ráda byste někam docházela.
V Praze se můžete zkusit obrátit např. zde:
Adiktologická ambulance SANANIM
Pondělí 12 - 20
Úterý 9 - 13
Středa 9 - 17
mobil: 724 521 913
Objednání na konzultace je možné i mimo uvedené otvírací hodiny ambulance.
Žitná 1574/51, Praha 1
tel.: 724 521 913
e-mail: klinika@sananim.cz
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/adiktologicka-ambulance-a-adiktologicka-ambulance-pro-mladistve-aa.html
nebo
Denní stacionář SANANIM
Pondělí 8 - 16 16.30 -20
Úterý 8 - 16
Středa 8 - 16 18.30 - 20
Čtvrtek 8 - 16 17.30 - 19
Pátek 8 - 15
V případě zájmu o individuální konzultaci je vhodné se nejdříve telefonicky objednat. Nejjednodušší způsob je přijít na motivační skupinu, která se koná každé úterý a čtvrtek od 10.30 do 12.00 a na kterou se nemusíte objednávat.
Janovského 26
170 00 Praha 7
pevná linka: +420 220 803 130
mobil: +420 605 212 175
e-mail: stacionar@sananim.cz
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/denni-stacionar-dst.html
V případě, že by se myšlenky na sebevraždu neustupovaly nebo se naopak prohlubovaly, na nic nečekejte a volejte záchrannou službu. Je možné také využít krizová centra nebo telefonické krizové linky. Ty fungují non stop.
Kdybyste se potřebovala na cokoliv doptat, neváhejte znovu napsat. Jsme tu pro Vás!
Přeji Vám vše dobré a držím palce. Věřím, že s terapeutickou podporou vše zvládnete!
S pozdravem,
Nikol Spůrová