Kde je hranice
Samantha
Dobry den, manžel(40) dlouhodobe pije alkohol. Rad si zajde na pivko. Nekdy pije i tvrdý nekdy ne, nicmene dost casto se vraci v takovém stavu, ze neni schopný ani chodit. Uz nekolikrat prisel o ridicak, nedavno malem zalehl v posteli nasi dceru, protože si ji prostě nevšiml a svalil se do postele. Minulý vikend se prizabil kdyz po asi 12 pivech jel na elek. Kolobezce a samozrejne spadl. To ze si vetsinou nic nepamatuje je standart. Nejhorsi je, ze ho piti bavi, nedela to ze by mel nejake stresy nebo problemy, proste rad pije a rad se bavi, ale nevi kdy ma prestat, a pak to dopada, jak jsem popsala. Kdyz mu reknu, ze ma problem s alkoholem, tak to zlehcuje. Me ale tohle uz jako zabava nepripada. Nevim jak ho presvedcit, ze tohle uz neni "normalni".

Odpověděl: Marie Saudková
Samantho,
děkujeme vám za dotaz. Zdá se, že váš muž začíná mít trochu s pitím problém. Dost často začíná právě tak jako u vás. Osoba, která pije nemá pocit, že by měla s něčím problém. Tento pocit má naopak okolí, většinou rodinní příslušníci. Na první pohled se může zdát, že jste v tom zcela bezmocná, ale opak je pravdou. Ve vztahu můžete požadovat, aby ten druhý nějak ovládal své chování - pokud se vymyká tomu co je pro vás snesitelné.
Bylo by dobré, kdybyste začala navštěvovat nějakou poradnu pro osoby jejichž rodinní příslušníci užívají drogy nebo pijí alkohol. Tuto poradnu můžete navštívit s manželem nebo bez něj, někdy není ani nutné přestat úplně pít - stačí jen pití regulovat.
Poradnu by bylo dobré navštěvovat kontinuálně, nikoliv jednorázově. Budete potřebovat dlouhodobější pomoc a podporu. Níže vám posílám kontakt na pražské zařízení - bez obav se tam objednejte.
V případě, že jste z jiného města napište nám prosím odkud a my pro vás vhodné zařízení vyhledáme.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Žitná 1574/51
Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Přeji vám hodně štěstí v řešení celé věci.
Za drogovou poradnu
Marie Saudková