policie
Roman
Dobrý den,zajímá mne problematika pokud by policie na městských kamerách viděla uživatele drog že užívá dejme tomu pervitin nebo marihuanu může i za několik dní po té si dohledat uživatele a dáti mu nějaký trest,i kdyby to byla skupinka lidí,předpokládám že ne,páč užívání trestné není.Jak se k tomuto policie staví.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
děkujeme vám za dotaz.
Obávám se, že policie se k tomu může stavět různě. V některých lokalitách, například tam kde bývá na ulici častější přítomnost uživatelů častější tento fakt policie nebude pravděpodobně řešit.
Pokud by policie například obdržela stížnost na to, že někdo užíval na ulici drogy - potom by mohla kamerový záznam prověřit. Z kamerového záznamu by ale jen velmi špatně mohla tyto osoby identifikovat. Pokud by se to přece jen stalo, dle mého názoru by šlo o přestupek, který by se řešil pokutou.
Pokud chcete vědět více kontaktujte
Právní poradnu ANO
Adresa: Koněvova 1929, 130 00 Praha 3-ŽižkovTelefon222 582 932
Níže jsem vám zkopírovala text z jejich stránek, který by vám mohl pomoci se zorientovat.
I. PRÁVNÍ POSTIH ZA UŽÍVÁNÍ A DRŽENÍ DROG
Užívání drog není považováno za nelegální, tj. nejedná se o přestupek ani trestný čin. Užívání drog jako takové může přinést uživateli právní postih pouze, dochází-li k užití drogy v situacích, kdy do zákon zakazuje, např. v souvislosti s řízením motorových vozidel, v zaměstnání apod.
Držení drog pro vlastní potřebu je v České republice nelegální, ať se jedná o jakékoliv množství. V případě držení drogy pro vlastní potřebu v malém množství se jedná o přestupek, v případě držení drog pro vlastní potřebu v množství větším než malém se jedná o trestný čin. Množství větší než malé není v současné době žádnou právní normou výslovně upraveno.
Držení drog pro jiného je vždy trestným činem, a to bez ohledu na množství drogy.
V případě potřeby se na nás kdykoliv znovu obracejte.
Za drogovou poradnu
Marie Saudková