Spánek a hulení
Mahulenka
Dobrý den,
bohužel jsem si ve svých 32 letech uvědomila, že mám problém s marihuanou.
Kouřím denně od 17 let. Bylo období (třeba 8 let), kdy jsem vykouřila 5 i více špeků denně. Poslední rok se snažím kouření omezit. Celkem se mi to povedlo.
Jediné, co mne ale pořád trápí je, že nemohu večer bez špeka usnout. Proto neustále kouřím jednoho malého špeka denně a to večer před spaním. Nedokážu se toho zbavit, protože když se nevyspím, druhý den nemohu fungovat.
Nevím, co s tím. Nemám už na toho jednoho jediného večer ani chut, ale strach, že zase nebudu moci usnout je silnější, a proto se ho už ani nesnažím vynechat, i když bych ráda přestala kouřit uplně.
Co by mi mohlo pomoc? Čaj z meduňky je pro mě ,,slabý odvar" a i náročná denní fyzická aktivita nepomůže :/.
Mám si koupit prášky na spaní?
Děkuji za odpověď.
S pozdravem
MaHulena :D

Odpověděl: Markéta Kordová
Mahulenko, dobrý den,
podařilo se Vám výrazně konzumaci omezit, to je bezvadné a považuji to za úspěch. Poruchy spánku, bohužel, k vysazení patří, je třeba trpělivosti, než se vše opět vrátí do normálu.
Léky na spaní bych nedoporučovala, na mnohé z nich vzniká závislost (a to i fyzická), vysazování může být pak velmi dramatické.
Čaj z meduňky je v pořádku, ale píšete, že na Vás je moc nefunguje. Zkuste si koupit melatonin (spánkový hormon).
Také se můžete mrknout sem: https://www.ikem.cz/cs/nespavost-spankova-hygiena/a-1997/
Dále bych doporučila podívat se na web www.koncimshulenim.cz - jednak je tam plno užitečných informací, ale také je k dispozici on-line léčba, která je na 7 týdnů. Zahrnuje plnění úkolů, práci s denními záznamy v deníku chuti a spotřeby + chaty s terapeutem 1x týdně.
Myslím, že nic nezkazíte tím, když to zkusíte. Jak Vám to zní?
Mějte se zatím hezky, pokud Vás ještě něco napadne, klidně se ozvěte.
Za Drogovou poradnu, Markéta Kordová