Odvykani diazepam
Dasa
Donry den. Brala jsem diazepam 5 mg asi pul roku,je to 3 mesice co mi jej vysadili a stale mi pretrvavaji potize jako pocit vybrovani tela,mam stahy svalu ruzne po tele,tinitus a ruzne paleni mravenceni a podobne.Jak dlouho mohou tyto problemy pretrvavat? Dekuji za brzkou odpoved

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Dasa,
děkujeme za Váš dotaz. Bohužel na Vaši otázku není jednoznačná odpověď. Každý člověk je individuální a u každého probíhají odvykací a abstinenční stavy trochu jinak. Někdo je dokonce ani nemusí pociťovat.
Píšete, že jste Diazepam vysadila před třemi měsíci - akutní odvykací stav máte už za sebou, teď se pravděpodobně potýkáte s pozdními následky po vysazení v kombinaci s návratem původních potíží. Je určitě dobré dbát na zdravé jídlo, doplňky stravy, dostatek spánku, pohyb, pobyt venku. Pokud to nestačí a Váš stav se nelepší, jak sama popisujete, doporučila bych Vám, abyste se opět obrátila na svého psychiatra.
Také by Vám mohla pomoci psychoterapie, kterou může poskytovat sám psychiatr, případně Vás odkázat na vhodného odborníka. Můžete společně zvážit jinou (nenávykovou) medikaci, která zmírní Vaše potíže. Bylo by určitě dobré, abyste s psychiatrem probrala všechna pro a proti a měla nějakou představu o tom, jak budete postupovat.
Držte se, jsem si jistá, že s v hodnou podporou se Vám bude brzy dařit lépe!
Kdybyste měla ještě nějaké dotazy, znovu napište!
S pozdravem,
Nikol Spůrová