Zolpidem
Anonym
Dobrý den,
Mám těžkou závislost na Zolpidemu. Denně beru zhruba 30tbl tj. 300mg přípravku. Moje závislost se vyvinula z těžkých depresí a nespavosti. Léčila jsem se na psychiatrii. Zhruba deset let jsem brala 4tbl, pak se to zvýšilo na 8tbl, poslední dva roky beru těch 30tbl. Chci najít nějaké přijatelné řešení. Už dva měsíce jsem byla čistá, ale můj život se nestal lepším. Fyzické příznaky vydržím, ale noční můry den za dnem, měsíc za měsícem jsou peklo. Chci spát beze snů, abych zapomněla. Nikdo o ničem neví, protože se nesvěřuju. Často přemýšlím o sebevraždě. Psychiatrický oddělení, pro mě znamená, ztrátu reputace, ztrátu rodinné důvěry a celoživotní stigma.
Existuje aspoň něco, nějaký přípravek, který by mi pomohl snížit Zolpidem? Hlavně mít zase hluboký spánek. Ostatní příznaky dokáži vydržet.
Děkuji za přečtení a možnou radu, ale tuším, že žádná jednoduchá odpověď neexistuje.

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
přemýšlím nad tím, co píšete - léčba závislosti vám přijde jako ztráta reputace, rodinné důvěry a celoživotní stigma. Závislost na lécích je jedna z nejtěžších a vyžaduje odbornou pomoc.
Víte, ono nejde jen o to, vydržet fyzické příznaky, ale podívat se na svůj život hlouběji, hledat příčiny toho, že jste se dostala do závislosti na Zolpidemu. Proč máte problémy se spánkem, zda je spouštěč vašich depresí, co vám způsobuje noční můry a proč chcete spát beze snů, zapomenout,  jak je zvládat bez návykových látek, popř. mít medikaci, která vám závislost nezpůsobí.
Snižovat Zolpidem byste měla postupně, nejlépe pod dohledem lékaře - psychiatra, který vám případně může pomoc medikamentózně.
Váš život se sám od sebe lepším nestane, je třeba nad tím popřemýšlet a zapracovat, podívat se do minulosti a k tomu by bylo dobré navštívit Adiktologickou ambulanci, kde by vám mohli profesionálně pomoci.
Kontakty najdete na www.drogy-info.cz
Přeji hodně štěstí, Dana Pěčová