Otekla noha a bolest bricha
W.
Dobry den. Uz pres tyden se potykam se zvlastni obtizi. Beru pervitin skoro 8 let, nitrozilne a posledni cca 2 roky aplikuji do trisel. Posledni tyden ale pozoruju, jak mi otekla prava noha, od shora az dolu a k tomu mam bodave bolesti v podbrisku, takr na prave strane. Parkrat sem vsechno pustila do tepny a take dost casto pichnu do strasne bolestiveho mista. Chtela bych se zeptat, zda bolest bricha muze souviset s oteklou nohou, popripade jestli mam navstivit lekare? Dekuji za odpoved.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den W.,
bohužel Vaše zdravotní obtíže lze těžko objektivně vyhodnotit takto na na dálku.
Z toho, co popisujete, odhaduji, že stav může být velmi urgentní a návštěvu lékaře bych na Vašem místě neodkládala. Může být až ohrožující na životě!
Bylo by vhodné, pokud nechcete jít k lékaři, abyste zašla alespoň do Kontaktního centra pro uživatele drog a nohu pracovníkům ukázala. Většinou v těchto centrech pracuje proškolený personál. Ti Vám nohu zkontrolují a poradí, jak máte dále postupovat. Mohou Vám i poradit, jak příště aplikovat bezpečněji, abyste se do budoucna dalším komplikacím vyvarovala.
Kontaktní centrum můžete navštívit zcela anonymně a bezplatně, takže se nemáte čeho bát. Klidně napište, odkud jste, a zašlu Vám kontakt na služby, kam můžete zajít.
Z toho jak jste popsala situaci, může se jednat o flegmónu. Naopak od abscesů se jedná o neohraničený zánět,který může postihnout cévy, lymfatický systém a často pokrývá velké plochy kůže. Onemocnění může vést k postižení hlubokých tkání s tendencí k nekrotickému postižení (tzn. odumření tkáně). Průběh flegmóny může být velmi rychlý. Pokud nebude flegmóna včas zaléčena, zánět bude postupovat do okolních tkání, zasáhne lymfatické a krevní cévy i nervy. Komplikace mohou být velmi závažné a v extrémním případě vést až k amputaci končetiny.
Samoléčba flegmóny se nedoporučuje, pouze u méně závažných případů.
Buďte na sebe opatrná!
S pozdravem,
Nikol Spůrová