alergie
Marie
Dobrý den, rád bycha se zeptala jestli můžete mít z extaze alergii. Ptám se, protože po extazi, jsem měla ráno celý rudý obličej a vypadal popaleně. Nakonec mi zhnednul a oloupal se. Ale také to může být z odličovacích ubrousků, které jsem použila ještě ten večer.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Marie,
děkujeme za dotaz. Bohužel takto na dálku nejsme schopni vyhodnotit důvod Vašich potíží. Samozřejmě, je možné, že tableta extáze mohla obsahovat nějakou látku, na kterou máte alergii. Diagnostika je opravdu jen na lékaři. Alergie je nepřiměřeně přehnaná reakce imunitního systému na vnější podněty. Mezi nejčastější příznaky může patřit rýma, kýchání, slzení, vyrážky, otoky, ztížené dýchání, kašel, svědění nebo i dušení. Často se i objevuje více příznaků najednou.
Nezmiňujete se o okolnostech, které užití předcházely a následovaly. Př. delší pobyt na slunci, prostředí, předchozí stravování, pitný režim a další. I to mohlo způsobit vaše obtíže.
Doufám, že je vše už v pořádku.
Buďte na sebe opatrná!
S pozdravem,
Nikol Spůrová