Tehotenstvi
Darien
Dobrý den, přes 12 let uživam pervitin s málema přestávkami byla jsem na léčení, jen k kvůli tomu abych nešla sedět za výrobu, léčit sem se nechtěla, vždy chvíli jela bomby pak se trochu vyklidnila nejvíc sem zrala cca přes 1g denne, dotoho 3 brka travky, min litr vinka a pár panaku a ciga. Ještě než sem si udělala test tak mi prostě po perníku bylo zle i po jednom sluku z plechu, přišlo mi divné že by ti bylo rizle byla jsem u zdroje. Tak sem si říkala že se na to vyseru, bylo mi zle pořád. No a zjistila jsem že jem tehotna, kupodivu mi přestal chutnát alkohol trava i cigára a já jsem náhle úplně čistá a je mi skvěle myslela jsem si že odvykání bude daleko horší a ne že mi bude lépe a svět bude hezčí. Ale čeština z okolí mě straší že miminko bylo měsíc zvyklé na všechny tyto látky a že díky přestanu že dne na dně muze mít Spatny vývoj a nemoce a prý bych měla postupně vysazovat a raději zase začít brát maličké dávky. Ale přijde mi to jako blbost a jen jejich namotavani pac díky mé změně je mnoho lidí odstrizeno od své dávky. Myslím když samo tělo poznalo že to neni ok a bylo mu z toho zle ještě před testem tak snad sem miminku neublížila nějak. Děkuji moc za odpověď, nechci se ptát doktora nebo tak něco a jiné nevím kde se zeptat.

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Darien,
díky moc za Váš dotaz a za důvěru. Je moc fajn, že jste díky těhotenství začala abstinovat a že se Vám abstinence zalíbila!
Bohužel nejsem schopna na dálku říci, jestli je s Vaším miminkem vše OK a ani nejsem lékař - gynekolog, který by stav miminka mohl odborně posoudit.
Je pravdou, že se matkám, které dlouhodobě užívají návykové látky, doporučuje vysazovat pod dohledem odborníka a to hlavně v průběhu I.trimestru. Ten je obecně rizikovější a je třeba si dávat pozor na zásadní změny v životosprávě, které by mohly rostoucí plod ohrozit. Rozhodně Vám velmi doporučuji navštívit těhotenskou poradnu a pravidelně docházet na kontroly, které Vás ujistí v tom, že se vše vyvíjí tak jak má. Pokud nemáte vlastního gynekologa a trápí Vás například obavy z toho, jak by gynekolog přistupoval k těhotné ženě, která má zkušenosti s užíváním drog, zkuste se obrátit na nejbližší Kontaktní centrum. Mohou Vám lékaře doporučit, případně Vás k němu i doprovodit. Nejbližší Kontaktní centrum můžete vyhledat v Mapě pomoci: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/.
Rozhodně ale, jak sama píšete, není vhodná cesta, jak ochránit miminko, v tom začít znovu užívat. Moc Vám naopak ve Vaší abstinenci fandím! Můžou ale nastat chvíle, kdy pro Vás abstinování může být velmi těžké, obzvlášť, pokud se dál pohybujete v komunitě lidí, kteří drogy užívají. Neuvažovala jste například o nástupu do komunity pro matky s dětmi? Do komunity lze nastoupit již v těhotenství, prožit ho tak v klidu a v abstinenci a připravit se na novou rodičovskou roli.
Pokud by Vás možnost pobytu v komunitě zaujala, koukněte na stránky komunity Karlov, najdete zde veškeré potřebné informace.
http://www.sananim.cz/o-nas-1/terapeuticka-komunita-karlov-tkk.html
Podrobné informace Vám může poskytnout také Denní stacionář SANANIM (http://www.sananim.cz/o-nas-1/denni-stacionar-dst.html),  který nástupy do TK Karlov vyřizuje:
Kontakt pro zájemce o léčbu
matek (otců) s dětmi:
frankova@sananim.cz
preslova@sananim.cz
tel.: 702 036 237, 220 803 130
Moc Vás zdravím a přeji Vám i miminku všechno dobré!
Za Drogovou poradnu
Andula Novotná