Lysohlávky a kropenatce
Unkown309
Může se nějaký Větší zdravotní problém stát v této Situaci když požiju lysohlávky?
-Beru antidepresiva
-Mám lehce Vyšší krevní tlak
2.Otázka:
Může způsobit Houba kropenatec která také obsahuje Halucinogen Narozdíl od lysohlávek po požití nějaké zdravotní problémy resp.Větší Fyzické nepříjemné účinky než lysohlávka?

Odpověděl: Nikol Spůrová
Unkown309, zdravím Vás,
děkujeme za dotaz. Kombinace psychedelik s antidepresivy (např. SSRI, SNRI, IMAO) může nepředvídatelně změnit průběh intoxikace a může dojít i k život ohrožujícímu stavu zvanému serotoninový syndrom. Serotoninový syndrom zahrnuje postižení duševních funkcí, nestabilitu vegetativních funkcí a neuromuskulární hyperaktivitu. Může se projevit např.: zmateností, psychickým neklidem spojeným s podrážděností a zvýšenou psychickou i fyzickou aktivitou, úzkostí, deliriem a halucinacemi, které mohou vyústit v koma. Samozřejmě může také dojít i ke změnám krevního tlaku, přehřátí, nadměrnému pocení, svalové rigiditě, třesu a zimnici.
Co se týče kropenatce, je podobný účinku lysohlávek. V některých případech vyvolávají i panickou hrůzu, paranoidu a pak může být osoba nebezpečn sobě nebo i svému okolí. Může vyvolat i dlouhodobé psychické poruchy.
Průběh intoxikace vždy předurčuje dávka, okolní prostředí (setting) a aktuální naladění (set). Setting představuje prostředí, kde se nacházíme - denní doba, okolí, počasí, lidé. Set zahrnuje vše, co si každý z nás s sebou nese - náladu, očekávání, předchozí zkušenosti, strukturu osobnosti.
U hub je velké riziko, protože se předem nedá určit obsah účinné látky.
Na Vašem místě bych užívání těchto látek dobře promyslela a zvážila zda Vám rizika za to stojí. Pokud byste přeci jen do zážitku šel, je vhodná přítomnost další střízlivé osoby, která zná množství a typ užité látky a také na Vás dohlídne, případně zavolá pomoc.
Buďte na sebe opatrný!
S pozdravem,
Nikol Spůrová