dítě řezačky a nemoce
Pětka
Dobrý den.Mam dotaz ohledně nemocí děti závislých matek v těhotenství.Moje dcera snupala Pervitin a dítěti jsou 2 roky a začíná být dosti nemocné.Jake nemocí tyto děti mohou mít aa bývají více nemocné.Do roka byla vnučka poměrně zdravá.Dekuji za odpověď.

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Pětko,
děkujeme za Váš dotaz a za Vaši důvěru.
Takhle na dálku bohužel nedokážeme s jistotou říct, že nemocnost Vaší vnučky je důsledkem užívání pervitinu v těhotenství. Užívání pervitinu v těhotenství bývá často spojováno převážně s výskytem neurologických potíží, jako jsou poruchy v oblasti chování (ADHD, hyperaktivita apod.), poruchy spánku, neklid atd.
Nepíšete, jaké nemoci Vaši vnučku trápí. Pokud jde o běžná respirační onemocnění, hraje velkou roli imunita dítěte. Ta může být ovlivněna například tím, jakou životosprávu měla Vaše dcera v průběhu těhotenství (zda například kouřila, zda doplňovala potřebné vitamíny apod.), zda kojila, zda kouří nyní, zda dítě vyrůstá ve městě apod. A také tím, v jakém prostředí vyrůstá - zda například nenastaly nějaké zásadní změny v rodině apod.
Pokud se Vám zdá nemocnost vnučky nestandardní, obrátila bych se na pediatra, aby zjistil možnou příčinu.
Moc Vás zdravím a přeji Vaší vnučce pevné zdraví!
Za Drogovou poradnu
Andula Novotná