závislost na tramalu
jna mxxxxx
Dobrý den. Chtěla bych vědět, jak je situace vážná. Můj manžel užívá tramal a to ve velkých dávkách a již minimálně rok. Původně ho začal užívat proti bolestem teď už z jiných důvodů. Když si ,,dá,, je aktivní, hodně pracuje a vymýšlí co by ještě udělal, je v dobré náladě. Pracuje mnohdy do ranních hodin. ČASTO VE DNE SPÍ. Když si ,, nedá,, je podrážděný, depresivní. Tramal mu nepředepisuje lékař, kupuje si ho jinde. Když jsem s ním o tom zkoušela mluvit, tak se mi buď vysmívá nebo se vymlouvá na sv= bolesti. Myslím, že to trochu nezvládá. Prosím, jak mám jednat.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Doporučuji Vám zavolat do nejbližší adiktologické ambulance, AT poradny, kontaktního centra, nebo obdobného zařízení, které poskytuje poradenské konzultace, podporu, pomoc a další bezplatné služby partnerům, rodinám a blízkým uživatelů návykových látek a domluvit si termín schůzky.
Internetové poradenství má své limity, není nad osobní pohovor. Při něm, po bližším seznámení se situací získáte komplexnější náhled na to, nakolik je situace závažná, co můžete pro sebe i manžela podniknout, jak s ním komunikovat a jak podpořit manželovu motivaci ke kontaktu s odborníky.
Asi tušíte, že má li se něco změnit k lepšímu, může se to odvíjet především od toho, nakolik svoje užívání, jako problém vnímá manžel, zda si ho vůbec připustí a podělí se o něj s někým dalším, jak z blízkých, tak s odborníky.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme. Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete se objednat ke konzultaci v naší specializované bezplatné poradně:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí 9 - 19
Úterý až čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Pokud se nedovoláte, zkoušejte to dál, nebo Vám pracovníci, momentálně vytížení v osobním kontaktu s klienty, zavolají v nejbližší možné době zpět.
Přeji Vám i manželovi vše dobré,
kdykoli napište, jsme tu pro Vás.
Držím palce! Amrit Sen