Kde začít
VikiVelvet
Dobrý den, můj přítel užívá 20 let pervitin, věděla jsem to už předtím, než jsem s ním začala chodit. Jenže pro mě to byl jiný svět, mylné představy a ikdyz jsem se přítele dost ptala na určité věci ohledně drog, odpovědi nebyly úplné, což vím až s odstupem. Dokáže být několik dní bez dávky, spolu jsme s tím docela zabojovali ale přece...Dost pomohlo to, že mi přijde vážně odporné si ten hnus píchat, je mi z té představy nechutně. A domluvili jsme se, že mi to vždycky řekne, pokud bude aplikovat takto, nic mu nemůžu zakázat, je dospělý, ale já ho kvůli tomu nemohla minimálně dva dny vidět. Takže omezil to, že mi o tom říkal, teď už nemá šanci přede mnou cokoliv tajit, takže si raději nedá vůbec než aplikovat jinak. Už vím co to s ním udělalo, s jeho vnímáním ATP. ale za 9 měsíců se napravil vážně hodně. Zkoušel i léčebnu ale byl v ní 5 dnů, jak máme prosím postupovat pro ambulantní odvykání a domácí detoxikaci, pomohou ,,léky,, i s únavou při abstinenci? Nebo jiná rada, jakákoliv, já jsem naopak dost akční člověk a režim spánek - práce - spánek...už nezvládám tolerovat a chybí mi jeho přítomnost..předem Vám mnohokrát děkuji za odpověď a hlavně za to, že pomáháte lidem, kteří nejsou uživateli a přesto je droga ničí možná víc než zavislého. Přeji Vám krásný den. Viki

Odpověděl: Markéta Kordová
Viki, dobrý den,
dvacet let užívat není rozhodně krátká doba, přítelova drogová kariéra je tedy poměrně dlouhá.
Nejrozumnějším řešením by byla s ohledem na délku užívání pobytová léčba, nejlépe v nějaké terapeutické komunitě, kde by přítel měl dostatek prostoru se dát do pořádku a postupně se naučil v běžných každodenních situacích fungovat bez drog, protože to pro něj po 20ti letech nebude vůbec lehké.
Uvedla jste, že v léčebně vydržel pouze 5dní, někdy se stává, že to na první pokus nevyjde, ale není nic ztraceno, může to vyjít na další pokus, mluvili jste i o této variantě, zkusit to znovu v léčbě?
Klidně napište více o celkové situaci, můžete využít i skrytou poznámku, není na veřejné části webu.
Za Drogovou poradnu, Markéta Kordová