smrkání
rodiče
Prosíme o radu. Syn často po ránu dlouze smrká, v jeho odpadkovém koši je nadměrné množství uchošťourů, smotaných kapesníčků či ubrousků.Není nachlazený, nemá rýmu, kašel ani zánět uší. O čem to může svědčit? V posledních letech měl problém s užíváním drog. děkujeme

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše obavy o syna, ale nezlobte se, takto na dálku nedokážeme s minimem informací určit, ani odhadnout, jestli, natož jaké drogy Váš syn užívá, nebo ne.
Smrkání, kapesníčky, ani uchošťoury, samy o sobě užívání drog nepotvrzují.
Nepíšete o synových náladách, chování, vztazích, ani neobvyklých změnách. Zmiňujete, že měl v minulosti problémy, ale jak vypadaly, ani kolik je mu například let, nic....
Doporučuji Vám promluvit si o situaci, synovi i o Vás s odborníky zařízení, které poskytuje poradenské konzultace, podporu, pomoc a další bezplatné služby rodičům uživatelů návykových látek. Znamená to zavolat do nejbližší adiktologické ambulance, AT poradny, kontaktního centra, nebo obdobné služby a domluvit si termín schůzky, není nad osobní pohovor.
Při něm, po bližším seznámení se situací, se jistě dozvíte více, než teď ode mě. Zároveň Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, ať už je syn bývalým, nebo aktivním uživatelem. Dozvíte se, jak ošetřit sebe a jak syna podpořit k pozitivním změnám, nebo jejich udržení, zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měla vyvarovat a mnoho dalšího, budete li mít zájem.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme. Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete se objednat a domluvit si pohovor v našem specializovaném bezplatném zařízení:
Poradna pro rodiče (PPR) SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí 9 - 19
Úterý až čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Přeji Vám i synovi vše dobré, držím palce!
Amrit Sen