Nateklé, červené ruce
Mil28Mil09
Dobrý den,
brala jsem nitrožilně heroin 20 let. Teď jsem čistá skoro 2 roky. Mám ale pořád nateklé a červené ruce. Žloutenku nemám, játra OK. Ledviny špatné. Nevím, co s tím. Díky tomu si stále před ostatními připadám jako feťák a spousta lidi si to i myslí.Zvlášť teď v létě je to vidět hned.
Prosím i radu, co s tím.
Děkuji

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Mil28Mil09,
děkujeme za váš dotaz a důvěru. Je skvělé, že už dva roky abstinujete a přeji, abyste vydržela nadále. Píšete, že jste 20 let užívala heroin injekčně a nyní Vás nejvíce trápí otoky a zarudnutí rukou. Bohužel takto na dálku nedokážeme objektivně zhodnotit Váš stav a dát adekvátní radu. Nic ve zlém, nicméně 20 let je dost dlouhá doba na to, kdy byl Váš cévní systém zatěžován a poškozován. Nedokáži odhadnout, zda Vaše obtíže ponesou trvalé následky.
Na Vašem místě bych neváhala a poradila se s Vaším ošetřujícím lékařem. Nebojte se otevřeně hovořit o své historii, jedině tak se můžete posunout dále a řešit komplikace. Otok lze popsat jako přítomnost vyššího množství tekutiny mimo buňky a mimo cévní a lymfatický systém. Pro odstranění potíží je třeba zjistit příčinu a příčin vzniku otoků může být několik. Otoky může způsobit např. vyšší tlak v krevních vlásečnicích, neboť pak je tekutina filtrována mimo cévní systém. Dále může vzniknout i při úraze či zánětu, neboť dochází k narušení integrity vlásečnicových stěn. Otok pak může vyvolat také blokáda odtoku lymfy.
Kdyby Vás cokoliv napadlo, či jste potřebovala nasměrovat, neváhejte napsat, odkud jste a vyhledám Vám vhodný kontakt kam zajít.
Přeji hodně zdraví.
Za drogovou poradnu,
Nikol Spůrová