Zorničky
THC rozšiřuje zorničky ? Někde jsem se toho dočetla ale neřekla bych že THC zorničky rozšiřuje.
A stejnou otázku mám i na XANAX…rozšiřuje zorničky XANAX ?

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás, díky za důvěru.
Ano, THC obsažený v marihuaně i benzodiazepiny, mezi které Xanax patří, byť jde o zcela odlišné látky, mohou způsobovat mydriázu, tedy rozšíření zorniček.
Nemusí tomu tak být vždy a na rozdíl od psychostimulantů a halucinogenů, po jejichž požít se mydriáza rovněž dostavuje, nemusí být natolik zřetelné, o to méně na světle.
Miózu, tedy zúžení zorniček, způsobují naopak opioidy, opiáty, někdy až na velikost špendlíkové hlavičky, na to se ale neptáte.
Každý člověk je neopakovatelný originál a drogy, či farmaka na něj mohou v různých situacích působit odlišně, stejně jako se dopady jejich užívání mohou u jednotlivců lišit.
Mohu mít dotaz, proč se ptáte?
Užitečné odkazy:
https://cs.medlicker.com/1942-rozsireni-zornic-mydriaza
https://www.stefajir.cz/rozsirene-zornice
https://cs.medlicker.com/1738-mioza-zuzeni-zornic
https://www.prirodovedci.cz/zeptejte-se-prirodovedcu/2533
https://cs.medlicker.com/1738-mioza-zuzeni-zornic
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/psychofarmaka.html
http://www.drogovaporadna.cz/psychofarmaka/benzodiazepiny.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/opiaty.html
Stačí takto?
Mějte se fajn, Amrit Sen.