dotaz
radek
Dobrý den ,chtěl bych se zeptat mám nevlastní dceru která užívá LSD,marihuanu,CBD a alkohol.nechodí do školy .je jí 15 let ....rád bych jí nějak pomohl ale na ospodu se semnou nikdo nechce bavit protože není moje.Měla špatné dětství s bývalým přítelem mé ženy a všude jí mají za chudáčka...vyhrožuje mi že si něco udělá pokud kontaktují policii či ospod....je to velice časté a vlastní mamce vyhrožuje že pokud jí nedá peníze udá ji za týrání.....žena to řešit nechce protože je jediná a je jí to moc líto.....chtěl bych poprosit o radu děkuji

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
jste ve velmi obtížné situaci a nemáte to jednoduché.
Každopádně, není v pořádku, co Vaše nevlastní dcera dělá. Předpokládám, že jste o tom hovořil s jejími bio rodiči, kteří jsou za ni odpovědní.
Pokud nechodí do školy, nejspíš bude škola řešit záškoláctví jak s rodiči, tak s OSPODem, pro zanedbání péče o nezletilou.
Možná se nenechte dívkou manipulovat, protože ona má pocit, že žije svobodný život a může si dělat, co chce, ale tak to není. Poraďte se s OSPODem, podnět totiž můžete podat i jako osoba, která není přímá příbuzná.
Zdá se, že problém se netýká jen nevl. dcery, ale nefunguje celý rodiný systém.
Pokud jste z Prahy a okolí, můžete se obrátit na
Poradnu pro rodiče a blízké SANANIM te. 284 824 234 nebo mobil. telefon 739 268 527,
popřípadě na webových stránkách www.drogy-info.cz, najdete podle místa bydliště zařízení, kam se můžete obrátit.
Přeji hodně úspěchů, Dana Pěčová