Prosím o radu
Denisa
Dobrý den, 20 let jsem zneužívala vše co mi přišlo pod ruku v kombinovaných a vysokých dávkách. Přes 10 let jsem intravenózně brala Pervitin, pak jsem začala s opiáty. Hlavně opium, Tramal 400kapek 4x denně, vše možné opiody, heroin zřídka. Byl mi nasazen Suboxon. Rok jsem brala 8mg 2x denně, pak následoval Detox z vlastního rozhodnutí. 3 měsíce jsem byla úplně čistá. Pak jsem opět začala se Suboxone. Legálně, vše konzultuji s psychiatričkou. Mimochodem, lepší paní doktorku jsem nikdy neměla, léčím se zhruba 20 let na psychiatrii. Teď beru 2x denně 4mg Suboxonu, 2x denně 2mg Rivotrilu, 1 Tisercin na noc, při extrémních úzkostích Diazepam. Mám problém, mezitím jsem přišla o všechny zuby a od té doby mám pocit že neužívám správně sublinguálně Suboxon. Trvá mi to až 45minut než se mi půlka tablety rozpustí pod jazykem. Potřebovala bych prosím vás poradit a moc vás poprosit o detailní popis podání Suboxonu. Tabletku vložím pod jazyk, který mám přilepený na spodní patro, jak nemám zuby. Ráno užívám Dasseltu, takže téměř nemám sliny. Odpoledne mám slin plnou pusu a nevím co s nimi, kolikrát musím polknout, nevím, prostě mi připadá že to vše dělám špatně. Jak už jsem psala, půl tablety většinou přes 30minut. Mohli byste mi prosím co nejvíce detailně poradit postup správného sublinguálního podání Suboxonu? Není možné tím trávit tolik času a kolikrát se mi to nepovede ani správně. Kam prosím půl tabletky pod jazyk pokládat, jak držet jazyk, mám k Suboxonu pustit sliny, můžu polknout atd... Vše dělám naprosto legálně, ale od té doby co jsem přišla o zuby tak mám s užíváním Suboxonu problémy. Jak na to? Prosím o co nejvíce detailní popis, děkuji mnohokrát, Denisa

Odpověděl: Amrit Sen
Deniso, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše potíže, jestli jste skutečně nakloněna je řešit, nemá velký smysl zkoušet se rozepisovat návody na takto dálku. Nejlépe uděláte, když se osobně poradíte přímo s pracovníky kteréhokoli substitučního programu, kontaktního centra, nebo s pracovníky spádového terénního programu.
Co detox + dlouhodobější pobytová léčba, nepřemýšlela jste? I o tom si s pracovníky bezplatných služeb pro uživatele návykových látek můžete promluvit.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme. Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Přeji Vám vše dobré, držím palce,
Amrit Sen.