Matka a závislost na piku
Irena Irenka
Dobrý večer,jsem uživatelka pervitinu od 17let a dodnes,dnes je mi 35, od té doby užívám s prestavkama nejdelší 2roky,abstinence,byla jsem v Bohnicich ve 20letech,mám 2deti,po 1 diteti jsem se ktomu vrátila a skončila jsem na jehle a u druheho dítěte jsem přestala s jehlou,od narozeni 2 ditete jsem abstinovala 9mesicu (a to že jsem brala skoro každý den,),tak jsem byla na sebe pysna,a ted jsem ujela v 1mesici 4krat ale jen do nosu a bojím se že mě to opět chytlo, opět,beru pernik nebo ty sracky špinavý,co ted jsou,, vždy jsem ho brala hlavně do práce a na doma na úklid,a bojim se ze tohle už by dobrý nebylo a už se v životě motam s pernikem tak dlouho a mrzi me ze jsem dokázala 9mesicu nebrat a ted jsem to podelala,a a prostě je to v mým životě skoro pořád ty drogy (ani si moc nepamatuji to kdy jsem nebrala),a nechci přijít o děti o domov,udrzela jsem se pracovala a mam deti od mala u sebe,bydlíme v podnájmu i prez ty sracky jsem to udrzela a myslela jsem ze to ustojim nezacit brat a sup a je to tu,pp takove dobe zase, pisu protože mám strach a potřebuji jen vas názor který stejně podle toho malá co jsem napsala o mě tak se bude těžko odpovídat,řeším v sobě jestli mám hledat komunitu nebo dolecovani bych potřebovala ale dojíždět do prahy stále nemůžu nemám na to peníze a hlavně mám 9mesicni miminko a 9letou dceru a jsme samy bez auta a prostě asi mi nic jinýho nezbývá nez se s tim poprat sama ale čím jsem starší tak mi ubývaji síly a hlavne ty stavy jsou uz jen horsi,a prostě nevím.jen mám strach aby mi zas neujel vlak kterej mi uz parkrat v zivote ujel,,jsem matka mam 2deti ktere miluji a zatím se držím sice s dluhama,ale teď nevím co ze sebou co na to říkáte? :) :(nechci takhle žít chci žít normálně ale jak se žije normálně?bez toho jsem unavená nic se mi nechce a přesto musím fungovat prostě nevím no,snad mi něco napíšete,budu za to ráda...

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Ireno,
moc díky za Váš dotaz, otevřenost a za důvěru.
Je skvělé, že chcete s Vaší situací něco dělat a hledáte pomoc! Čím dřív ji začnete řešit, tím lépe - budete mít možnost si v klidu s někým promluvit, nebudete na řešení sama, budoucnost už nemusí být tak černá a Vám se, myslím, dost uleví. Dobré také je, že víte, že abstinovat dokážete. Teď by to chtělo zaměřit se na to, co Vás vždy zavede zpět, jaké životní situace jsou pro Vás ohrožující.
Píšete, že nevíte, jakou formu pomoci byste potřebovala. Doléčování je následná péče po absolvované léčbě, tedy podpora těch, kteří mají za sebou úspěšnou léčbu například v komunitě, ale potřebují ještě podporu při návratu do běžného života. Není to tedy služba, ve které by se řešilo aktuální užívání drog a co s tím.
Terapeutická komunita by byla dobrá volba, existují komunity, kam lze nastoupit i s dětmi (terapeutická komunita Karlov a komunita Podcestný Mlýn). Jen je potřeba dobře zvážit nástup s dítětem školního věku - znamenalo by to změnu školy a prostředí. O všem se dá ale v průběhu přednástupní přípravy mluvit.
Více informací o Karlovu:
http://www.sananim.cz/o-nas-1/terapeuticka-komunita-karlov-tkk.html
Více informací o Podcestném Mlýnu:
https://podaneruce.cz/centra-sluzby/terapeuticka-komunita-v-podcestnem-mlyne/#1536088998588-57ed8aee-a5e7
Pokud byste o nástupu do komunity uvažovala, obraťte se na nejbližší Kontaktní centrum, které by Vám s nástupem pomohlo. Nejbližší Káčko najdete zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Pracovníci Kontaktního centra by pak zjistili přesný postup přednástupní přípravy a pomohli Vám zařídit vše potřebné.
Pokud by se Vám podařilo zajet do Prahy a chtěla byste si popovídat o Vaší situaci osobně, včetně možností, které se Vám nabízejí, můžete se obrátit na Ilonu Preslovou z Centra komplexní péče o dítě a rodinu SANANIM. Paní Preslová už řadu let pomáhá maminkám, které mají zkušenosti s užíváním návykových látek, může Vám také předat informace ke komunitě Karlov nebo prostě jen vyslechnout a podpořit.
Ilona Preslová
mobil: +420 702 036 237
email: pece.dite@sananim.cz
http://www.sananim.cz/o-nas-1/centrum-komplexni-pece-o-dite-a-rodinu-ckp.html
Snad Vám moje odpověď takto stačí, pokud by Vás ještě něco napadalo, pište, budu ráda.
Držím Vám palce a přeji ať se daří!
Za Drogovou poradnu, Andula Novotná