Mdma
Rotoped
Dobrý den, v minulosti jsem hojně užíval extázi občasně a jiné drogy, přibližně 2 roky. Poté jsem přestal a přibližně po roce jsem si bohužel lysohlávky spustil uzkostlivou psychickou poruchu v né příliš silné formě.. náhodou jsem narazil na tento názor a velice mě zaujal, psal ho člověk co vystudoval psychologii. Popravdě mě tato taneční zábava kterou jsem tehdy prožíval a neskutečně mě bavila, chybí. Vzhledem k dnešnímu životnímu stylu by mělo jít pouze o jednorázové užití na velmi dlouhou dobu, prostě jen zavzpomínat. Jen bych dodal, že od doby co mi úzkosti propukly jsem neužil žádnou drogu.. pod text dodám komentář na který bych poprosil názor.
děkuji za odpověď a přeji krásný den.
mdma, aka. extáza, emko,... má silný rastový potenciál... keď sa využije zo zámerom spracovávania vnútorných tráum a zabudnutých pocitov. Úzkost bežne blokuje schopnosť prežívať a hovoriť o nepríjemných a vytesnených situáciách a pocitoch - traumách. MDMA potlačí túto úzkosť a spolu so spomínanými pocitmi lásky a bezpečia vytvára ideálny priestor na znovuprivlastnenie a prežitie tráum. Samopochopiteľne chce to aj vlastné zámer úsilie, set, setting. Skvele sa dá využiť v partnerstve k určitej obnove dôvernosti (raz za mesiac, dva, či rok). Je to nástroj. Má svoje limity, a má svoje nežiadúce účinky, ale hlavne ideálne dávkovanie - 1-2mg/kg.. tudiž keď máte 60kg- maximálna bezpečná dávka (s minimom nežiadúcich účinkov) je jednorázových 120mg /alebo 2x60mg/. A je dokázaná, že mdma v takomto množstve nespôsobuje depresiu na druhý deň ráno, spôsobuje ju nedostatok spánku, prípadne väčšie dávky, dokladanie, užívanie pár dní po sebe... Samozrejme v celom mdma"tripe" si človek môže hlavne užívať tanec, sex, dôvernosť, zábavu, len je treba tomu dodať, zmysluplnosť, reflektovať vlastné prežívanie, jesť ovocie a dobre sa vyspať, hej a ako som spomínal, nedávať si 400mg a potom sa sťažovať, že máte depky, neviete močiť a škrípete zubami... Mier a lásku, rešpekt a pochopenie. Dobrého pomálu a tiež pomaly ďalej zájdeš.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Rotoped,
díky za dotaz.
V dotaze zmiňujete několik věcí - svou vlastní úzkostnou poruchu, jejíž nástup dost možná způsobily nebo se na něm podílely halucinogeny. Mluvíte o období, kdy jste s drogami intenzivně experimentoval. Nyní máte plán jednorázově znovu užít, protože vám zábava a tancování chybí. A přidáváte odkaz na doporučení od někoho, kdo jasně mluví o tom, že krom možností, jak si halucenogeny pomoci, mají i svoje rizika.
Pokud byste chápal užití halucinogenů jako cestu, jak řešení potíží, cestu k sebepoznání, pak bych vám doporučila spíše než užívání na párty a kamarády, obrátit se na odborníky ... v České republice se této oblasti zodpovědně věnuje Psychedelická klinika PSYON. Zde by vám mohli pomoci jak s vyhodnocením vhodnosti užití, tak případným dávkováním, setem a setingem, měl byste prostor mluvit o pocitech a své prožívání s někým reflektovat.
Jednorázové užití může být pro vás samosebou rizikem, ale také se nemusí stát nic strašného. Do budoucnosti nikdo nevidíme a nakonec je jen na vás, jak se rozhodnete. Určitě jsou však méně a více rizikové způsoby. Zvažte, jestli by nebylo lepší pátrat po tom, co vám to vlastně v životě chybí a jak jinak se vypořádat z úzkostmi dřív, než sáhnete bez pomoci nebo provázení po halucinogenech.
Zde odkaz na kliniku:
https://www.psyon.cz
Psyon - Psychedelická klinika
Čistovická 11, Praha 6, 163 00
Email: info@psyon.cz
Buďte na sebe opatrný!
S pozdravem a přáním všeho dobrého,
Gabriela Minařík.