Jak se zbavit závislosti na kokainu svépomocí.
Dejv
Dobrý den,
Jelikož jsem si vědom velkého problému a hodlám jej řešit, obracím se na vás..
Již pravidelně cca půl roku užívám kokain. V podstatě denně 1-2g.
Už necítím žádné euforicke stavy, pouze jen navození normální nálady pro běžné denní fungování.. když nemám cítím se unavený bezcenny, absolutně na dně, uzkostne a depresivní stavy které jsou pro mě velmi těžké překonat. Bohužel i myšlenkami na sebevraždu se potýkam, což mě velmi znepokojuje. Chci to překonat svépomocí, bez nutné hospitalizace. Mám stěně kterého se nechci vzdát, nýbrž bojovat za lepší život..Můžete mi prosím poradit co dělat?? Jsem bez práce a Fin. Prostředků bydlím sám v nájmu, ovšem nevím jak dlouho dokážu takto žít.. když za kokain v podstatě nechám všechny peníze které jsem vydělal a nasporil.. prosím dejte mi vědět..

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Dejv,
moc díky za Váš dotaz a za důvěru!
Z Vaší zprávy vnímám, že je Vaše situace pro Vás opravdu ohrožující - zmiňujete sebevražedné myšlenky, deprese, existenční potíže.  Je moc fajn, že jste se ozval a řekl si o pomoc. Píšete, že byste rád tuto situaci překonal svépomocí, bez hospitalizace. Pomoci odborníků bych se ve Vaší situaci ale určitě nebránila, existují i ambulantní služby, viz. krátký přehled zde:
http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba/lecebne-programy.html
Doporučovala bych Vám se co nejdříve obrátit na nejbližší adiktologickou ambulanci a domluvit si s nimi termín setkání. Je to místo, kde můžete o svých pocitech otevřeně mluvit a hledat nejlepší varianty pomoci. V adiktologických ambulancích bývá také k dispozici psychiatr, který rozumí problémům spojeným se závislostí a může s Vámi řešit psychické potíže, které zmiňujete.
Bohužel nepíšete odkud jste, ale nejbližší adiktologická ambulance se dá dobře vyhledat v Mapě pomoci https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/.
Pokud jste z Prahy, můžete se obrátit na Adiktologickou ambulanci SANANIM:
Žitná 1574/51, Praha 1
tel.: 724 521 913
e-mail: klinika@sananim.cz
http://www.sananim.cz/o-nas-1/adiktologicka-ambulance-a-adiktologicka-ambulance-pro-mladistve-aa.html
Nebo nám napište nejbližší větší město a my se Vám pokusíme vhodnou službu vyhledat.
Pokud byste se svými černými myšlenkami cítil již opravdu ohrožen, neváhejte se obrátit na Krizové centrum v blízkosti Vašeho bydliště: https://nevypustdusi.cz/kde-hledat-pomoc/.
Jsou určena lidem, kteří se nacházejí v akutní krizi a neodkladně potřebují pomoc. Lze se obrátit na jejich krizové linky nebo dorazit osobně. Prosím, tyto kontakty určitě v případě nouze využijte, v krizových centrech pracují skvělí profíci, kteří vědí, jak z krize ven.
Všechny zmiňované služby jsou zdarma, takže se nemusíte obávat finančních výdajů.
Držím Vám palce a pokud by Vás napadaly další otázky, neváhejte se na nás znovu obrátit.
Moc Vás zdravím,
za Drogovou poradnu, Andula Novotná