Nezletilost a alkohol
ali25
Dobrý den,
Ráda by jsem se zeptala. U nás ve městě máme slečnu, které je pár měsíců 15, slečna užívá alkoholické nápoje, cigarety a návykové látky. Pochybuju, že o tom její rodiče vědí. Dá se s tím něco dělat? Někam to anonymně nahlásit? Děkuji

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, ali25,
děkujeme za Váš dotaz.
Pokud byste chtěla slečně pomoci, doporučila bych Vám obrátit se na nejbližší Nízkoprahové zařízení pro děti mládež (NZDM). Jde o službu, ve které odborníci pracují s ohroženou mládeží, tedy právě s mladými lidmi, kteří experimentují s drogami, neví, co s volným časem, žijí v nefungujících rodinách apod.
NDZM mají k dispozici terénní pracovníky, kteří ví, jak s takovými dětmi mluvit a jednat a také ví co dělat, když je jasné, že je dítě v ohrožení. Zkuste se na ně obrátit, určitě Vám pomohou nalézt nejlepší cestu, jak situaci řešit.
Seznam NZDM naleznete napříkald zde: https://www.streetwork.cz/organizace/vse.
Za Drogovou poradnu zdraví Anna Novotná