Pervitin a problemove chovani
Mike
Dobry den mam historii s pervitinem bral sem dvakrat do mesice a podarilo se mi prestat ale pred nejakou dobou sem mival hroznou chut kdyz sem byl opilej do toho se hrozne pracoval a prepinal se tak ze sem nemel zadnej den volna a k tomu sem hodnekrat podlehl pervitinu co me ale trapi a stve nejvic ze osobne vim ze sem heterosexual ale kdyz sem si dal nekdy hodne perniku zacala se u me obevovat chute vyzkouset i druhe pohlavi je tohle vubec normalni ? Strasne me to stve za to co sem sobe samotnymu udelal a mam pocit ze se za to nenavidim dekuji za odpoved

Odpověděl: Amrit Sen
Mikeu, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše znepokojení, je na místě. Že člověk snáze podlehne cravingu, chutím na drogu po užití alkoholu, nebo při stresu , či obojím, je bohužel běžné, takže jestli chcete předejít závislosti, měl byste svoje užívání řešit, respektive si o něm promluvit s odborníky nejlépe osobně, v soukromí, klidu, bezpečně, lze i anonymně.
Každý člověk je jedinečný originál a drogy na něj mohou působit a účinkovat různě, stejně, jako se dopady jejich užívání mohou lišit. To se týká jak alkoholu, po jehož užití mohou padat zábrany, tak užívání pervitinu, při kterém se mohou probouzet potlačované, skryté, nebo zcela nové touhy, o zábranách nemluvě.
Rozumím tomu, že jste v nesouladu se sebou samým, tato skutečnost Vám může cestu k závislosti napřímit, zjednodušit a významně zkrátit. I o tom a dalším si můžete s odborníky (mám na mysli jednoho odborníka) zcela nezávazně diskrétně promluvit.
Doporučuji Vám zavolat do nejbližší adiktologické ambulance, AT poradny, nebo obdobné služby, která poskytuje poradenské konzultace a další bezplatné služby lidem se zkušeností s užíváním návykových látek a domluvit si termín schůzky. Při ní, po bližším seznámení se situací, Vám zkušený odborník doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, co užitečného pro sebe můžete udělat a podniknout, zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měl vyvarovat. V případě zájmu si můžete domluvit další sezení, abyste byl pevnější v kramflecích, věděl, jak bezpečně reagovat v situacích, které přinese nejbližší čas, jak pracovat s cravingem a mnoho dalšího užitečného.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme. Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat sám se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/stimulacni-drogy-historie.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/alkohol.html
http://www.vice.com/cs/read/sex-na-drogach
http://drogy.org/index.php/pervitin/pervitin-a-sex
http://www.drogmem.cz/sub/memy/sex-na-ilegalnich-drogach/
http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/69/58/Sex-na-drogach
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/418/sexualita-a-drogy.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/6/57/muzi-zeny-drogy-a-sex.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/6/115/dekontaminace-i_2010-sex.html
http://docplayer.cz/996226-Sexualita-drogy-sbornik-odborne-konference-praha-31-brezna-1-dubna-2011.html
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak se situace vyvíjí, a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Držím palce! Amrit Sen