Kokain
Makovec
Dobry den.
Mam podezreni ze pritel uzele.
iva kokain.
Nasla jsem bili sklovity prasek a potrebne veci na snupani.
Obcas je unaveni a spi a spi,z toho zase nekolik dni nespi,nekdy hodne ji a potrebuje porad sladke,spis cokoladu i v noci ji kdyz procitne,ma ji i u postele.
Zmeny nalad,kdyz ho porad chvalim ze dela vse dobre a pirad se mu za neco omlouvam tak je v klidu.
Nevim jak na tohle reagovat a co udelat abych mu pomohla a prestal s tim.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru, dobře, že píšete. Chápu Vaši starost i obavy, jsou na místě. Může jít o kokain, popsané symptomy napovídají tomu, že může jít i o pervitin, obě látky mají velký závislostní potenciál, takže na další potíže je více, než zaděláno.
Promluvila jste o s přítelem o nálezu a svých obavách, jak rozhovor vypadal? Ne? Udělejte to. Chápu, že může být Vaším zbožným přáním, aby přítel přestal drogy užívat, pokud to však nebude jeho vůle, podpořená konkrétními kroky k změnám životního stylu, nejspíš u něj zůstane.
Internetové poradenství má své limity, není nad osobní pohovor. Proto Vám doporučuji vyhledat odbornou podporu a pomoc, zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje poradenské konzultace a další bezplatné služby partnerům a blízkým uživatelům návykových látek a domluvit si s pracovníky adiktologické ambulance, AT poradny, kontaktního centra, nebo obdobné služby termín osobní schůzky. Při ní, po podrobnějším seznámení se situací, Vám zkušení pracovníci doporučí, jak jí řešit, jak s partnerem komunikovat a jak v náročné situaci ošetřit sebe, protože kdo nedokáže pomoci sobě, těžko pomůže jinému, v souvislosti s partnerem užívajícím drogy to platí dvojnásob. Dozvíte se také, ja se lze pokusit podpořit motivaci přítele k pozitivním změnám, bez které se nezmění nic.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme. Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Jestli jste z Prahy, nebo okolí, zavolejte a objednejte se do naší specializované bezplatné Poradny pro rodiče a partnery:
Poradna pro rodiče a partnery SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí 9 - 19
Úterý až čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/stimulacni-drogy-historie.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/kokain.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak se situace vyvíjí a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Držím palce! Amrit Sen