Samomluva
Jenda
Hulím každej den trávu už dva roky a všiml jsem si, že si povídám sam se sebou ají nahlas někde na veřejnosti. Může to být trávou?

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Jendo,
děkujeme za dotaz. Bohužel bez dalších a komplexnějších informací se obávám, že ani takto na dálku nejsme schopni určit příčinu Vašich obtíží. Bylo by rozumné navštívit nějakou z ambulantních adiktologických služeb a tam vše v klidu probrat.
Děje se Vám to po užití THC při intoxikaci nebo i běžně, když THC neužijete? Jakou máte náladu? Obtěžuje Vás to nebo někoho ve vašem okolí? O čem jsou rozhovory s Vámi? Máte nějaké další obtíže? Průběh intoxikace vždy předurčuje dávka, okolní prostředí (setting) a aktuální naladění (set). Setting představuje prostředí, kde se nacházíme - denní doba, okolí, počasí, lidé. Set zahrnuje vše, co si každý z nás s sebou nese - náladu, očekávání, předchozí zkušenosti, strukturu osobnosti.
Běžným účinkem při intoxikaci konopím je euforie, neutišitelný smích a rozostření smyslových vjemů, mohou se objevovat obsedantní nepříjemné myšlenky, zmatenost, poruchy krátkodobé paměti, psychotické prožitky, halucinace a další.
Zvažte, zda není čas s užívání THC skončit či alespoň v nějaké míře omezit. Užívání THC má svá rizika - úzkostné či psychotické stavy, které mohou přetrvávat i po doznění intoxikace či vyprovokovat nějakou duševní poruchu.
Klidně napište, odkud jste, a zašlu Vám kontakty na nějakou službu ve vašem okolí. Služby je obvykle možné využít i anonymně, tedy se nemáte čeho bát. Jen svou situace proberete, uslyšíte možnosti a je na Vás zda jich využijete. Jak Vám to zní?
Můžete se více informovat také na tomto odkaze: https://koncimshulenim.cz/
Přeji vše dobré.
S pozdravem,
Nikol Spůrová