Reakce po aplikaci pervitinu
Hanys
Dobrý den.
Beru pervitin 6 let. Asi rok jsem ho kouřila nebo šňupala,tak 6x měsíčně cca. Potom jsem to zkusila nitrožilně a u toho už zůstala. A protože žiju s přítelem, který to bere už 28 let, vždy to ředil a určoval množství on. Hodně lidí mi říkalo, že to přehání a tím kolik mi dává,mi pálí žíly. Já v tom neuměla nějak ještě chodit,tak jsem věřila jemu.
Teď poslední půl rok,možná rok, mám problém vůbec nějakou žílu najít a když už,tak nedává krev nebo dává,ale strašně to pálí a zůstávají mi všude modřiny nebo hořící boule, někdy i puchýře. Poslední měsíce se mi dokonce udělali po aplikaci malé abcesy,takové krátery (hnisavé díry).
Dala jsem si teda asi na měsíc pauzu a brala to jinak. Teď jak jsem to zase zkusila,se zdálo být vše v pohodě. Po aplikaci jsem neměla žádnou bouli ani nic jiného,ale až druhý den teprve, začali ty místa hořet,n napuchavat a šíleně bolet. A asi poslední rok se mi občas stává,že po aplikaci mě šíleně svědí buď to místo nebo jiné místo na těle.
Už dlouho se snažím,na internetu najít, příčinu toho všeho,jestli to třeba není alergie nebo to prostě moje tělo,už nechce přijímat,ale nic jsem nedohledala,tak se obracím tady na vás,i když mi to není zrovna příjemné. Sama před sebou se za to stydím,ale myslím, že je na čase,aby mi někdo,kdo o tom ví víc,poradil.
Děkuji

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den Hanys,
děkujeme za váš dotaz a důvěru. Vaše zdravotní obtíže nelze bohužel objektivně vyhodnotit na dálku. Příčin Vašich obtíží může být velmi mnoho a bylo by fajn se o tom poradit s odborníky z nízkoprahových služeb - terénní programy či kontaktním centra pro uživatele drog. V těchto centrech pracuje proškolený personál, se kterým to můžete probrat komplexně a od základu. Důležité je se dívat a přemýšlet nad tím, že pervitin sám o sobě nebývá čistý. Tablety, ze kterých je připravován, nejsou určeny k injekční aplikaci. Pervitin často obsahuje různé příměsi a nebývá ani sterilně skladován. Tedy již zde může začínat příčina všech Vašich obtíží. Nepopsala jste informace o procesu Vaší aplikace. I na to by bylo fajn se podívat včetně postupu přípravy, sterilního nádobíčka, filtrování, dezinfekce, výběru místa ke vpichu, postupu aplikace atd. Tohle vše můžete s pracovníky v klidu probrat a poradit se, jak aplikovat bezpečněji, abyste obtížím předcházela. Také Vám pracovníci poradí i jiné vhodnější způsoby aplikace a poskytnou všechny potřebné pomůcky.
Píšete, že užíváte 6 let. Pravidelně  a dlouho tak dostáváte do těla toxické látky, viry, bakterie a tělo se někde potřebuje začít bránit. Dle toho, co jste popsala, Vám to dává jasně najevo. Zvažte, zda není čas s užíváním drog něco udělat, alespoň o malý krok. Doporučuji Vám zvážit pozitiva i negativa braní. Nebojte se i na toto s pracovníky podívat a zvážit jiné možné cesty. Třeba i léčbu.
Služby terénních programů i kontaktních center je možné využít zcela anonymně a bezplatně, takže se nemáte čeho bát. Pokud nevíte, kam u Vás zajít, napište města, která máte v dosahu. Ráda Vám zašlu kontakt.
Stačí Vám to takto? Klidně dejte vědět, jestli Vás něco napadlo či se situace někam dále vyvíjela.
Přeji Vám úspěch.
S pozdravem,
Nikol Spůrová