Aplikace pervitynu otok ruky
Sam
Včera večer smrti si aplikoval pervityn do zapesti ruky mezi pale a ukazovacek ke konci to začalo silene palit tak sem to vytáhl palela mě celá ruka a prvne se mě udělala malá hráč na to místo a dnes mám nateklou celou ruku až po predlokti a cítím jak je tam tlak ruku nemám d červenou a normálně sni hubu poradte mazu ode dneška heparojdem a lednu k doktoru nemůžu co mám delat

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den Same,
bohužel Vaše zdravotní obtíže lze těžko objektivně vyhodnotit na dálku. Bylo by vhodné, pokud nechcete jít k lékaři, abyste zašel alespoň do Kontaktního centra pro uživatele drog a ruku pracovníkům ukázal. Většinou v těchto centrech pracuje proškolený personál. Ti Vám ruku zkontrolují a poradí, jak máte dále postupovat. Mohou Vám i poradit, jak příště aplikovat bezpečněji, abyste do budoucna další výskyt komplikací minimalizoval. Kontaktní centrum můžete navštívit zcela anonymně a bezplatně, takže se nemáte čeho bát. Klidně napište, odkud jste, a zašlu Vám kontakt na služby, kam můžete zajít.
Z toho jak jste popsal situaci, může se jednat o flegmónu. Naopak od abscesů se jedná o neohraničený zánět, může postihnout cévy, lymfatický systém a často pokrývá velké plochy kůže. Onemocnění může vést k postižení hlubokých tkání s tendencí k nekrotickému postižení (tzn. odumření tkáně). Průběh flegmóny může být velmi rychlý. Pokud nebude flegmóna včas zaléčena, zánět bude postupovat do okolních tkání, zasáhne lymfatické a krevní cévy i nervy. Komplikace mohou být velmi závažné a v extrémním případě vést až k amputaci končetiny.
Samoléčba flegmóny se nedoporučuje, pouze u méně závažných případů. V první fázi může postačit přikládání studených obkladů, protizánětlivých mastí, př. Heparoid a znehybnění postižené části končetiny. V závažnějších případech je nezbytná léčba antibiotiky a případně chirurgické řešení.
Držím Vám palce, ať vše dobře dopadne.
S pozdravem za drogovou poradnu,
Nikol Spůrová