Psychika po použití toluenu
Karel
Fetuji již 10zhruba ne v kuse ale vždy se k tomu vrátím když mi něco nejde uteču k tomu do svého světa. Chtěl sem se zeptat mám po použití stavy že každý si že mě dělá blbce a úzkostné stavy mohli byste mi pomoci jak se zachovat

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Karle,
děkujeme za dotaz a důvěru. Bohužel univerzální rada, která funguje na první dobrou, neexistuje. Na Vašem místě bych Vám doporučila, abyste kontaktoval některého z psychiatrů s odborností na návykové nemoci nebo některou z adiktologických ambulancí, kde můžete vše v klidu probrat. Sám popisujete, že se k užívání toluenu vracíte, když se Vám nedaří a utíkáte od potíží do svého světa. Zatím se Vám nepodařilo najít sílu s tím sám něco udělat a začít řešit problémy jinou cestou. Také píšete, že již po dlouhodobém užívání máte psychické obtíže, zejména úzkosti a paranoidní nastavení. V ambulanci Vám můžou pomoci se zorientovat v tom, co Vám užívání toluenu přináší, v čem Vám brání a pomohou Vám hledat vhodné strategie ke zvládání situací. To, že navštívíte odborníka není žádná slabost a projev toho, že byste byl "blbec". Naopak. Už to, že jste napsal je první dobrá cesta k úspěchu. V žádném případě to také neznamená, že musíte hned začít brát nějaké léky. Někdy postačí vyslechnout možnosti, nápady odborníků a Vy sám si z toho můžete vybrat, kudy se dál vydáte. Jak Vám to zní?
Klidně napište odkud jste a vyhledáme Vám vhodné kontakty, kam se můžete obrátit.
Budu ráda, když také dáte vědět, jak se situace vyvíjí či se budete chtít na něco doptat.
Přeji Vám všechno dobré.
S pozdravem,
Nikol Spůrová